۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
 ۳۰ درصد اشتغال زنجان در بخش نساجی است
رئیس سازمان صمت زنجان:

۳۰ درصد اشتغال زنجان در بخش نساجی است

زنجان- فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در صنعت نساجی استان زنجان خوب است،گفت: بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان در این بخش است. 

ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگار بازار از وجود ۸۱ واحد نساجی تولیدی در استان زنجان خبر داد و گفت: دو درصد از تولید ناخالص داخلی استان سهم بخش صنعت نساجی است. 

وی اظهار کرد: در استان زنجان زنجیره تولید صنعت نساجی تا تولید پارچه که شامل ریسندگی، رنگرزی و بافندگی می‌باشد وجود داشته و صنعت نساجی در خصوص تامین برخی از اقلام مواد اولیه الیاف و نخ به واردات نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه طی دو سال گذشته صادرات و واردات محصولات نساجی در استان کاهش یافته است،گفت: تولیدات نساجی استان به کشورهای افغانستان، هند، عراق، پاکستان، سوریه، ترکمنستان و ترکیه صادر می شود. 

فغفوری تاکید کرد: سهم استعداد تجارت خارجی استان در بازه ۹ ساله در حوزه صنعت نساجی بر اساس نقشه راه تجارت خارجی ۳.۵ درصد تجارت استان است.

وی ابراز داشت: زنجان جزو استان‌های برتر در حوزه صنعت نساجی است و  این استان در بحث ریسندگی، رنگرزی و بافندگی در کشور جایگاه بسیار خوبی دارد. 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان به مشکلات واحدهای صنعت نساجی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سرمایه در گردش، مالیات بر ارزش‌افزوده و فرسودگی برخی از ماشین آلات از مشکلات عمده صنعت نساجی در استان است. 

فغفوری با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در صنعت نساجی استان زنجان خوب است،یاد آورشد: بیش از ۳۰ درصد اشتغال استان در این بخش است. 

کد خبر: ۸۴٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha