۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
پیشرفت ۸۵ درصدی حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راههای پرتردد همدان
معاون راه و شهرسازی همدان خبرداد:

پیشرفت ۸۵ درصدی حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راههای پرتردد همدان

همدان - معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان با توجه به موضوع حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راهها با اولویت مسیرهای پرتردد از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه آسفالت راه سامن_بروجرد خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان همدان؛ حبیب نادیان رفیع گفت: در راستای حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در راههای شریانی کشور با اولویت مسیرهای پر تردد و ایمن سازی و نگهداری راههای شریانی پروژه اصلاح و ایمن سازی راههای پرتردد در بخش سامن واقع در سه راهی بروجرد ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

نادیان رفیع عنوان کرد: این پروژه که از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شود در سال ۱۳۸۴ آغاز و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی گفت: اعتبار هزینه شده برای این طرح تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال بوده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی افزود: مشخصات فنی این پروژه شامل بهسازی، ایمن سازی و تعریض مسیر سامن به طرف سه راهی بروجرد بوده که از سامن به طول ۱۵ کیلومتر در مرحله اول عملیات زیرسازی و در مرحله دوم عملیات روسازی و اجرای پل پیش ساخته  از طرف سامن در حوزه شهرستان ملایر در حال انجام است.

نادیان ایمن شدن و افزایش ظرفیت ترافیکی محور را از توجیهات اقتصادی، اجتماعی و فنی پروژه نام برد و در تشریح آخرین وضعیت اجرایی پروژه گفت: قطعه یک به طول ۶ کیلومتر به غیر از یک کیلومتر اول به دلیل معارض به طورکامل عملیات ابنیه، اساس و آسفالت و خط‌کشی و علائم به اتمام رسیده و پروژه افتتاح شده و در قطعه دو به طول ۹ کیلومتر عملیات خاکی و ۷۰ درصد ابنیه فنی کل قطعه و سه کیلومتر از انتهای مسیر باند رفت و برگشت با دولایه آسفالت به اتمام رسیده که ۶ کیلومتر باقی مانده در حال تکمیل ابنیه فنی، لایه بیس و اجرای آسفالت است.

نادیان یاداور شد: مهمترین مشکلات و مباحث پیش روی این پروژه نبود تخصیص نقدی برای تملک اراضی و عدم تامین اعتبار و نداشتن ردیف مستقل در قانون بودجه است.

کد خبر: ۸۴٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha