۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
افزایش هزار تومانی قیمت گندم با توجه به رشد هزینه ها کافی نیست
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

افزایش هزار تومانی قیمت گندم با توجه به رشد هزینه ها کافی نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افزایش قیمت یک هزار تومانی گندم کافی نیست و دردی را از کشاورزان با توجه به افزایش هزینه تولید دوا نمی‌کند و خواستار افزایش قیمت مجدد و قانونی این محصول استراتژیک هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش هزار تومانی قیمت گندم توسط دولت، گفت: با توجه به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک است و مقام معظم رهبری شعار سال را تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها انتخاب کردند، انتظار داریم دولت قیمت محصولات را در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک و با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید تعیین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه‌های کشاورزان شامل بذر، کود، تامین آب و نیروی انسانی افزایش زیادی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر گندم در کشورهای همسایه همانند عراق با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم در استان‌های گلستان، فارس و خوزستان کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که دولت در سال جاری نیازمند واردات ۵ تا ۸ میلیون تنی گندم با قیمت بسیار بالاتری از نرخ تعیین شده در بازار داخلی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت گندم باید به صورت واقعی آنالیز و تعیین شود، افزود: در حال حاضر رئیس جمهور با افزایش منطقی و کارشناسی قیمت گندم و کلزا و سویا موافق نیست، باید با اقدامات کارشناسی و قانونی شاهد افزایش قیمت این سه محصول زراعی باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: افزایش قیمت یک هزار تومانی گندم کافی نیست و دردی را از کشاورزان با توجه به افزایش هزینه تولید دوا نمی‌کند و خواستار افزایش قیمت مجدد و قانونی این محصول استراتژیک هستیم.

کد خبر: ۸۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha