۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
لازمه‌ای به نام تولید «مرغ سایز » در همدان
فیلم استان‌ها؛

لازمه‌ای به نام تولید «مرغ سایز » در همدان

همدان- در حالی تاکنون در همدان مرغ سایز تولید نشده که مرغ با وزن متعارف از کیفیت و سلامت بالاتری نسبت به مرغ درشت برخوردار بوده و ضایعات و آلاینده‌های کم‌تری به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، مرغ‌هایی که روانه بازار می‌شوند، در وزن‌های مختلفی هستند که هریک خریداران خاص خود را دارد، اما شاهدیم که بخشی از وزن مرغ به‌عنوان پوست و چربی آن دور ریز شده و برای همین دور ریز هم، همان قیمت اولیه مرغ پرداخت می‌شود.

وزن مرغ سایز بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم در نظر گرفته شده ضمن اینکه مرغ سایز برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مقرون به صرفه تر است و مرغ‌هایی با وزن‌های سبک‌تر، میزان دور ریزهای کم‌تری دارند و از آنجا که آنتی‌بیوتیک و چربی کم‌تری دارند، می‌توانند سلامتی و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز به همراه بیاورند.

با این حال در حالی تاکنون در همدان مرغ سایز تولید نشده که مرغ با وزن متعارف از کیفیت و سلامت بالاتری نسبت به مرغ درشت برخوردار بوده و ضایعات و آلاینده‌های کم‌تری به همراه دارد.

بر همین اساس باید فرهنگ‌سازی‌ صورت گرفته تا در تهیه خوراک شاهد انتخاب محصولاتی با کیفیت، استاندارد و متناسب با سلامتی‌ خود باشیم.

کد خبر: ۸۴٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha