۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
مجلس پیگیر حذف مجوزهای کسب و کار می شود؟

مجلس پیگیر حذف مجوزهای کسب و کار می شود؟

در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون و ۶۴ هزار و ۸۵۶ درخواست مجوزهای صنفی واصل شده است که است تنها به ۷۳ درصد آن‌ها پاسخ و با حدود ۶۰ درصد آن موافقت شده است.

به گزارش بازار به نقل از اکونا پرس، جالب است بدانید در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون و ۶۴ هزار و ۸۵۶ درخواست مجوزهای صنفی واصل شده است که است تنها به ۷۳ درصد آن‌ها پاسخ و با حدود ۶۰ درصد آن  موافقت شده است.

 به تفکیک استان ها درصد صدور مجوز ها در سال گذشته به این ترتیب بوده است استان ایلام با صدور  ۷۴% مجوز  شروع کسب و کاردر رتبه نخست قرار دارد همچنین استان گلستان با  ۷۱ درصد استان کرمان ۷۰ درصد استان مرکزی ۷۰درصد استان  آذربایجان غربی با ۶۳ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند بهترین وضعیت ما در ایلام است  که خداروشکر ۷۴%  درخواست مجوز شروع کسب و کار داده شده و بدترین شرایط  به کارهای ستاری  تعلق دارد که  که تنها با ۲۶ درصد آن موافقت شده است.

  همچنین میانگین زمانی صدور مجوز شروع کسب و کار به تفکیک استان های کشور به این ترتیب است: استان ایلام ۱۳ روز استان اردبیل ۱۸ روز استان همدان خراسان شمالی ۱۸ روز استان یزد ۲۱ روز کارهای ستادی ۲۲ روز استان خوزستان ۲۲ روز، استان هرمزگان ۲۳ روز، استان خراسان جنوبی ۲۳ روز، استان آذربایجان شرقی ۲۴ روز، استان قم ۲۴ روز، استان کهگیلویه و بویر احمد ۲۴ روز، استان کرمان ۲۴ روزو... طول می کشد. در این بین استان فارس دارای بدترین شرایط صدور مجوز از لحاظ زمانی را دارد به طور میانگین در استان فارس چهل روز برای گرفتن مجوز شروع کسب و کار زمان می برد.

در این بین یکی از ایرادات مهم برای شروع کسب و کار این است که اگر شخصی بخواهد مجوز شروع کار نانوایی را بگیرد باید تاییدیه های لازم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صنف مربوطه، ثبت در سامانه آرد و نان،   برای فعالیت کارگران مجوز سلامت گرفته شود  که بسیار طولانی و زمان‌بر است.

 در این بین مجلس شورای اسلامی در کمیسیون جهش تولید طرحی را مبنی بر حذف مجوزهای را آغاز کرده است بر این اساس شروع کسب و کارهای ثبت محور نیازی به اخذ مجوز نخواهد داشت و ارائه گواهی تمام مراحل ثبت در درگاه ملی مجوزهای کشور به منزله اخذ مجوز است همچنین درخواست کننده این مجوزها باید در زمان ثبت‌نام در درگاه ملی مجوزها فرم  تعهد به اخذ استانداردهای لازم محصول از مراجع قانونی  و مراعات ضوابط حرفه ای مرتبط را امضا نماید.

کد خبر: ۸۴٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha