۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
 اولین مزرعه ارگانیک برنج کشور در مازندران اجرا شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

اولین مزرعه ارگانیک برنج کشور در مازندران اجرا شد

نکا- شهیدی‌فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: طرح کشت برنج ارگانیک برای اولین بار به روش خشکه‌کاری در کشور و در این استان اجرا شد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح کشت برنج ارگانیک به شیوه خشکه کاری در مازندران افزود: این طرح برای اولین بار در کشور در روستاهای حاشیه نکا و با دستگاه خطی کار اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه این مزرعه به شیوه ارگانیک در سطح ۱۸ هزار مترمربع ایجاد شده است، افزود: در این مزرعه دو رقم برنج طارم هاشمی کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان بذر مصرفی در مزرعه ارگانیک برنج را ۷۰ کیلوگرم در هکتار ذکر کرد و گفت: کاهش هزینه های کارگری، کاهش هزینه های تهیه خزانه و آماده سازی زمین از مزایای اصلی اجرای طرح کشت برنج ارگانیک است.

شهیدی فر یادآور شد: در این شیوه پس از کاشت براساس نیاز آبی گیاه، آبیاری می شود و مصرف نهاده های شیمیایی نیز براساس الگو انجام می شود.

وی همچنین از انجام اولین نشای مکانیزه در روستاهای حاشیه بهشهر خبر داد و گفت: این طرح با پشتیبانی بانک نشاء در منطقه در سطح یک هکتار انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: پیش بینی می شود امسال در ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان عملیات کشت و برداشت مکانیزه انجام شود.

بیش از ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۸۴٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha