۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
تاثیر شدید برگزیت بر اقتصاد انگلیس
نتایج مطالعات نیوفایننشال نشان داد؛

تاثیر شدید برگزیت بر اقتصاد انگلیس

نتایج مطالعات مرکز افکارسنجی نیوفایننشال نشان می‌دهد تاثیر برگزیت بر اقتصاد انگلیس شدیدتر از پیش بینی‌ها بوده است.

به گزارش بازار، نتایج مطالعات جدید مرکز افکارسنجی نیوفایننشال حاکی از آن است که برگزیت بیش از چهارصد شرکت و موسسه مالی انگلیسی را مجبور کرده است فعالیت ها، نیروهای کار و میلیاردها پوند سرمایه خود را به مراکز مالی دیگر در مناطق دیگر اتحادیه اروپا منتقل کنند.

در گزارش این تحقیق آمده است: ما معتقدیم که این آمار و ارقام کمتر از میزان واقعی است و انتظار داریم که با گذشت زمان این ارقام نیز افزایش یابد، زیرا هنوز همه پیامدهای برگزیت نمایان نشده است.

در توافق نامه‌ای که انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا با این اتحادیه امضا کرده و از ژانویه گذشته به اجرا درآمده است، خدمات مالی گنجانده نشده است و دولت انگلیس دسترسی مستقیم کمی به بازارهای مالی خود به اتحادیه اروپا داده است.

بعید به نظر می‌رسد که دسترسی به بازارهای مالی انگلیس در آینده ایجاد شود به همین علت اصلا دور از ذهن نیست که صنعت خدمات مالی خسارات سنگینی بابت برگزیت متحمل شود.

نتایج همین تحقیق نشان می‌دهد که نزدیک به هفت هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی تحت تاثیر برگزیت از انگلیس خارج شده اند، اما ظاهرا امور مربوط به این جابجایی‌ها به علت محدودیت‌های سفر که برای مقابله با همه گیری کووید ۱۹ به اجرا گذاشته شده، با تاخیرهایی همراه شده است.
 

کد خبر: ۸۴٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha