۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
۵ روش بهبود وضعیت جسمی و روحی کارکنان در ایام کرونا

۵ روش بهبود وضعیت جسمی و روحی کارکنان در ایام کرونا

سایت کارآفرین (Entrepreneur) ۵ روش برای بهبود وضعیت جسمی و روحی کارمندان ارایه داده که بازار ترجمه آن را تقدیم مخاطبان می کند.

محمد رضا هادیلو، بازار: بیماری همه گیر ویروس کرونا شرایط غیرمعمولی را به کل جهان تحمیل کرد و اکثر شرکت ها مجبور شدند به کارمندانشان اجازه دهند از خانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کار کنند. به همین دلیل بیشتر کارمندان تعادل در زندگی شخصی و شغلی خود را دشوار می دانستند و همین موضوع باعث شد تا بسیاری از آنها دچار اختلالات جسمی و روانی شوند.

و از آنجا که شرکت ها در درجه اول از نظر بهره وری و سودآوری به کارمندان خود وابسته هستند، یافتن راه هایی برای کمک به کارمندان در دستیابی به تعادل بین زندگی شخصی و شغلی با توجه به شرایط دشوار تحمیل شده از طریق این بیماری همه گیر مهم است.

سایت کارآفرین (Entrepreneur) ۵ روش برای بهبود وضعیت جسمی و روحی کارمندان ارایه داده که ترجمه آن را در ادامه می خوانید:

۱- تدوین برنامه های کاری انعطاف پذیر
تیم های کاری ممکن است برای رسیدن به اهداف خود، نیازهای متفاوتی داشته باشند، بنابراین مهم است که هنگام تهیه برنامه های کاری به روش های مختلفی فکر کنیم، تا تیم های مختلف بتوانند بیشترین استفاده را از کار از راه دور و رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشند.

تدوین برنامه های کاری انعطاف پذیر به ایجاد روابط محکم بین کارمندان و یکدیگر از یک سو و بین کارمندان و مدیران از طرف دیگر کمک می کند.

 ۲- توجه به وضعیت جسمی و روحی
یکی از مهمترین درسهایی که جهان در سال ۲۰۲۰ آموخت این است که وضعیت جسمی به اندازه وضعیت عاطفی و روانی مهم است. از آنجا که آنها مستقیماً بر مهارت های اجتماعی تأثیر می گذارند، تمرکز را افزایش می دهند، ایده پردازی می کنند و کار گروهی را افزایش می دهند.

۳- انعطاف پذیری را افزایش دهید
بسیاری از شرکت ها از عبارات مربوط به حوزه ورزشی مانند "دستیابی به موقعیت در بازار مسابقه کوتاه نیست بلکه یک ماراتن است" استفاده می کنند و این تصادفی نیست.

 ورزش، چه فردی و چه تیمی، به افراد کمک می کند تا نقاط قوت خود را بشناسند و مهارت های ارتباطی با دیگران را بهبود ببخشند و شرکت ها و رهبران می توانند از این زمینه ورزشی بهره مثبت ببرند.

۴- یک محیط کار مشترک ایجاد کنید
کار گروهی اساس تمام عملیاتی است که در شرکت ها انجام می شود و پس از وضعیت جدیدی که توسط همه گیری کرونا اعمال شده است، تیم ها می توانند تحت تأثیر محدودیت های محیطی قرار بگیرند و کارایی افراد به دلیل کار از راه دور کاهش می یابد. برای این منظورمی توان به ایجاد چالش های مشترک از طریق یک فعالیت ورزشی یا سایر فعالیت هایی که کارمندان در آن از طریق یک سیستم شرکت می کنند، کمک کند.

فرصتی را برای گفتگوهای بین کارمندان فراهم کنید و به آنها کمک کنید تا نوآور بمانند   و روابط بین آنها را تقویت کنید.

۵- توجه به مراقبت از خود
مهم است که منابع انسانی در برنامه ارزیابی عملکرد کارکنان، فعالیت‌های تفریحی و ورزشی هم گنجانده شوند.

تشویق کارمندان به ورزش، مراقبه، یوگا و خواب خوب باعث خوشحالی آنها می شود. وقتی کارمندان خوشحال و سالم هستند، بهره وری بیشتری دارند و به شرکت وفادارتر هستند.

کد خبر: ۸۴٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha