۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
بخش خصوصی برای واردات واکسن در سامانه «تی تک» رصد می‌شوند
رئیس سازمان غذا و دارو:

بخش خصوصی برای واردات واکسن در سامانه «تی تک» رصد می‌شوند

شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همه شرکت‌های خصوصی که مجاز به ورود به بحث واردات واکسن کرونا شده اند در سامانه تی تک رصد می‌شوند.

به گزارش بازار، شانه ساز افزود: چهار سامانه برای ثبت واکسن کرونا وجود دارد که سامانه تی تک، یکی از آنهاست و در سامانه تی تک، اطلاعات واکسن و مقایسه بین افراد دریافت کننده و نوع واکسن قرار می گیرد البته تمام کالاهای سلامت محور در سامانه تی تک قرار می گیرند.

وی افزود: لینک مشخص بین مراکز بهداشتی وزارت بهداشت سامانه تی تک وجود دارد که برای ما قابل رویت است و کاملاً می دانیم چه تعداد افرادی چه نوع واکسنی دریافت کرده اند.

شانه ساز در پاسخ به سوال خبرنگار برای هشدار به مردم درخصوص موارد تقلبی و احیاناً سودجویی ها پیرامون واکسن کرونا گفت: همه دو میلیون دوز واکسنی که وارد شده، در سامانه تی تک ثبت شده است و زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی تزریق می شوند و قطعاً اگر جایی تبلیغ فروش واکسن می کنند نه تنها جیب مردم را خالی بلکه سلامتشان را هم تهدید می کنند.

وی در خصوص ورود شرکت های خصوصی برای واردات واکسن نیز افزود: شرکت های خصوصی در دوره مورد تائید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در این زمینه فعالیت می کنند و هر فردی در کشور واکسن دریافت کند باید در سامانه تی تک ثبت شود که قبلاً آن شرکت حتماً باید در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت شده باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم فقط مجاز به واردات واکسن های مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند ادامه داد: این شرکت های خصوصی برای ما مشخص هستند و خارج از رصدها کسی نمی تواند در واردات واکسن دخالت کند.

کد خبر: ۸۴٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha