۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
فاز سوم واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کارآزمایی بالینی می شود
رئیس انستیتو پاستور ایران:

فاز سوم واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کارآزمایی بالینی می شود

ساری- رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به دریافت مجوز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کونژوگه تولید مشترک با کوبا گفت: این موسسه با سابقه ۱۰۰ ساله اولین تولیدکننده واکسن خاورمیانه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا بیگلری بعدازظهر سه شنبه در بازدید از انستیتو پاستور مازندران با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله در تولید واکسن در این موسسه تحقیقاتی اظهار داشت: از معتبرترین موسسه های تولید واکسن در خاور میانه هستیم.

وی از دریافت مجوز فاز سوم کارآزمایی بالینی برای واکسن مشترک تولیدی این موسسه با کشور کوبا با عنوان کونژوگه خبر داد و گفت: تزریق این واکسن در هفت استان از جمله مازندران بر روی داوطلبان انجام می شود.

وی با اظهار اینکه این واکسن جزو برترین واکسن های طراحی شده در جهان است و فاز یک و دو آن ایمنی زایی بالایی داشته است، گفت: دوز یادآور این واکسن به همراه واکسن اصلی تزریق می شود.

بیگلری با بیان اینکه این واکسن در کارآزمایی موفق خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که در خردادماه وارد بازار کشور شود و پیش بینی می شود در ماه اول یک تا دو میلیون دوز از این واکسن تولید و در مهر به چهار تا میلیون دوز برسد.

کد خبر: ۸۴٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha