۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
وعده دولت؛ امکان برداشته شدن تحریم‌ها در مدت زمان کوتاه وجود دارد
ربیعی مطرح کرد

وعده دولت؛ امکان برداشته شدن تحریم‌ها در مدت زمان کوتاه وجود دارد

ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه حاضر به دادن امتیازی خارج از چارچوب برجام نیستیم، گفت: به لحاظ فنی امکان رفع تحریم‌های ناقض برجام و احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی روز  سه شنبه در نشست خبری که به صورت‌ آنلاین برگزار شد، با اشاره به روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و روز ارتش جمهوری اسلامی در روزهای اخیر اظهار کرد:ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر به عنوان دو بال حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند.

وی اضافه کرد: قهرمانان ملی ما از هر دو نهاد فداکار، از شهید صیاد شیرازی تا شهید قاسم سلیمانی، امروز مورد احترام ملت قرار دادند، نهاد و آموزه ای از رشادت و از خودگذشتگی برای همه ی ایرانیان هستند.

ربیعی ادامه داد: ویژگی مهم این دو بزرگوار به عنوان دو سمبل ایثار همانند خیل عظیم شهدای ما، برخواستن از طبقات محروم جامعه، بودن در کنار مردم، دلسوزی برای مردم، پیشگامی و در خط مقدم بودن برای فداکاری، در همه مراحل زندگی پربرکتشان بوده است.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: در دوران بی بدیل تاریخ انقلاب اسلامی ایران در نزاع بین ظلم و قیام غیرمسلحانه مردم در بهمن ماه ۱۳۵۷، ارتش در کنار و در آغوش مردم قرار گرفت و در فاصله اندکی بعد از پیروزی انقلاب، این بار مردم بودند که به نیروهای مسلح ما پیوستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دو نهاد و این دو نیروی مسلح مردمی دوشادوش هم تا به امروز حافظ منافع حیاتی و تمامیت ارضی ما بوده اند، ‌این روز را از سوی دولت به همه سربازان میهن و پاسداران وطن تبریک گفت.

 ربیعی در ادامه با اشاره به شیوع موج جدید کرونا اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر یک بار دیگر شاهد اوج گرفتن موارد ابتلا و درگذشت شماری از عزیزان‌مان بودیم که درد و رنج های بسیاری را بر جامعه تحمیل کرد.

 وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو عامل در شکل گیری موج چهارم کرونا موثر بوده است، یک عامل ویروس جهش یافته جدید است. با قدرت سرایت بالا و با پیشروی مهلک در بدن بیمار که قبل از عید نوروز وارد ایران شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: ویروس‌های جهش یافته در هیچ مرزی محدود نمی‌ماند و بسرعت به سایر کشورها تسری پیدا می کند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم.

 ربیعی خاطرنشان کرد: اینک ما یک پیک جهانی را شاهد هستیم  به طوری که از کشورهای همسایه تا کشورهای توسعه یافته با آمار مرگ بسیار بالا مواجه هستند و اساسا در جهان پیک جدید مرگ آوری بیشتری داشته است.

وی عامل دیگر را عدم رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد و گفت: تجربه در ایران نشان می‌دهد زمانی که نرخ مرگ و میر پایین می‌آید مردم احساس آسودگی خاطر پیدا می‌کنند و در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت می‌کنند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری یادآورشد: امروز برخی از مسئولان وزارت بهداشت ما معتقدند که به رغم هشدارهای مکرر مسئولان بهداشت و درمان، رفتارها و خریدهای شب عید موجب تسری بیشتر ویروس جدید شده است.

ربیعی با بیان اینکه مداومت و خستگی ناپذیری در مراعات پروتکل‌ها به قطع زنجیره ویروس کمک می‌کند، گفت: افرادی که بواسطه کرونا و به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از دست دادیم یک عدد نیستند هر کدام از آنها یک سرمایه انسانی برای جامعه و خانواده خود بودند و خانواده‌های زیادی دچار مصیبت‌های بی‌سوگ شده اند.

سخنگوی دولت از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و افزود: همه به یاد داشته باشیم که تک‌تک ما در برابر زندگی‌هایی که بخاطر سهل انگاری در رعایت قوانین از دست می‌روند، مسئولیم.

 وی تصریح کرد: ما به یک حس مسئولیت پذیری اجتماعی دائمی اما آسان با سه عنصر اصلی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها برای شکست کرونا نیاز داریم.

سخنگوی دولت در ادامه درگذشت سردار حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس را به همه ملت ایران، نیروهای مسلح و خانواده ایشان تسلیت گفت و  او یک الگوی اخلاقی و خویشتنداری برای همرزمانش خواند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین مبنی بر اینکه‌ آیا درباره بحث نگارش متن توافق شده است و آیا جمهوری اسلامی امیدوار به برداشتن تحریم در زمان کوتاه است، گفت: به لحاظ فنی امکان رفع کلیه تحریم های ناقض برجام و از طرف دیگر احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد و امیدواریم با مذاکرات سازنده ای به این نتیجه مطلوب دست یابیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود:در توافق عجله ای برای احقاق حق بدیهی خود نداریم و حاضر به سپردن هیچ امتیاری خارج از چارچوب برجام نیستیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی ادعاها هم دولت آمریکا در مدت کوتاه می‌تواند به تعهدات برجام که نقض کرد، برگردد، هم ما به سرعت می‌توانیم راستی آزمایی کنیم و توان راستی آزمایی در زمان اندک را داریم و به سرعت هم به تعهدات خود بازخواهیم گشت.

کد خبر: ۸۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha