۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
تعرفه برق خانه‌های ثبت نشده در سامانه املاک گرانتر محاسبه می‌شود
معاون راه وشهرسازی مازندران:

تعرفه برق خانه‌های ثبت نشده در سامانه املاک گرانتر محاسبه می‌شود

ساری- رهگشا، معاون مسکن راه و شهرسازی مازندران با اشاره به مشوق‌ها و جرایم برای ثبت یا عدم ثبت اطلاعات املاک گفت: تعرفه برق واحدهای ثبت نشده گرانتر محاسبه می شود.

سید مهدی رهگشا در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک با تاکید براینکه همه افراد اعم از مستاجر و مالک باید نسبت به ثبت اطلاعات املاک اقدام کنند، گفت: هر فردی که در هر ساختمانی سکونت دارند باید اطلاعات را وارد کند.

وی با عنوان اینکه حتی اگر افرادی املاک را فروخته ولی سکونت داشته باشند باید مشخصات محل سکونی در سامانه اسکان و املاک وارد کنند، یادآور شد: ممکن است برای ساختمان از دو زاویه شامل مالک و مستاجر اطلاعات وارد شود.

معاون زمین و مسکن راه و شهرسازی مازندران با یادآوری ابنکه هم مالک و هم مستاجر باید اطلاعات اسکان را وارد کنند و در سامانه اطلاعات وارد شده توسط سامانه تطبیق داده می شود، تصریح کرد: امکان ویرایش اطلاعات در سامانه وجود دارد و مالکان و مستاجران می توانند نسبت به ثبت و ویرایش اقدام داشته باشند.

رهگشا افزود: در سامانه امکان ویرایش اطلاعات در هر زمانی وجود دارد و برای ثبت در سامانه الزامی برای داشتن سند مالکیت نیست.

وی گفت: هر شهروند با کد ملی می تواند به سامانه مراجعه کند و نوع مالکیت املاک را مشخص و ثبت کند.

معاون زمین و مسکن راه و شهرسازی مازندران درپاسخ به عدم ثبت اطلاعات املاک در سامانه گفت: طبق قانون جرایم و مشوق هایی درنظر گرفته شده است و طبق بند ۸ قانون وزارت نیرو مکلف شده که تعرفه برق املاکی که خوداظهاری نشده را با بالاترین پلکان، محاسبه کنند.

رهگشا درباره مالیات املاک گفت: هر شهروندی می تواند تا دو واحد املاک را به نام خود ثبت داشته باشد و این املاک از مالیات معاف هستند.

کد خبر: ۸۴٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha