۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
تولید گندم در زنجان به ۱۲ تن در هر هکتار افزایش یافت
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

تولید گندم در زنجان به ۱۲ تن در هر هکتار افزایش یافت

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان گفت: اجرای طرح کشت حفاظتی باعث شد تا تولید گندم در استان از ۴.۵ تن در هکتار به ۱۲ تن در هکتار افزایش پیدا کند.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار  به اجرای طرح کشت حفاظتی اشاره کرد و گفت: در سال جاری اجرای این طرح با قوت بیشتری انجام می شود. 

وی اظهار کرد: در اجرای کشاورزی حفاظتی سه اصل کاهش عملیات خاک‌ورزی، حفظ مقادیر متناسبی از بقایای گیاهی و پوشش سطح خاک و استفاده از تناوب زراعی مورد تاکید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه ادوات خاک ‌ورزی حفاظتی برای اجرای عملیات خاک‌ورزی حفاظتی در استان زنجان تامین شده است.

تاراسی گفت: در سالجاری ۴۵ دستگاه ادوات و مرتبط با کشت حفاظتی در استان تهیه خواهد شد که در تسریع عملکرد تولیدات کشاورزی بسیار موثر است. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح کشت حفاظتی باعث افزایش تولید گندم می شود، ابراز داشت: طرح کشت حفاظتی باعث شد تا عملکرد گندم آبی استان از ۴.۵ تن در هکتار به ۱۲ تن در هکتار افزایش پیدا کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان افزود: این استان از گندم با کیفیتی نسبت به سایر استانها برخوردار است و بیشترین گندم استان هم در خدابنده تولید می شود. 

کد خبر: ۸۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha