۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
«خاک روی» عمده کالای وارداتی به زنجان/ اختصاص ۷۰درصد صادرات به سرب و روی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

«خاک روی» عمده کالای وارداتی به زنجان/ اختصاص ۷۰درصد صادرات به سرب و روی

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: بیش از ۷۰ درصد عمده صادرات استان زنجان در حوزه فلزات رنگین به ویژه سرب و روی بوده و عمده کالای وارداتی هم نیز خاک روی است.

مهدی رنگ‌رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با توجه به اینکه سرب و روی یک صنعت صادراتی است، ابتدا به ساکن باید مسائل و مشکلات مربوط به حوزه صادرات به طور کامل رفع شود، گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان استان در این عرصه از اینکه ضمانت‌نامه‌های بانکی آن‌ها به دلیل اینکه معوقات ارزی دارند که آن هم به دلیل روشن نشدن نحوه تسویه ورود موقت است، ناراضی بوده و قادر به دریافت ضمانت‌نامه بانکی نیستند.

وی اظهار کرد: دریافت نکردن ضمانت‌نامه بانکی باعث شده است تا مشکلاتی برای فعالان این حوزه به وجود بیاید، به همین خاطر می‌طلبد که چاره‌اندیشی در این زمینه صورت گیرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان این عرصه مجبور هستند چرخه تولید را حفظ کرده و برای حفظ چرخه تولید و اشتغال مجبورند نسبت به واردات برای پر کردن ظرفیت خالی اقدام کنند، تصریح کرد: همین موضوع باعث شده است که کارخانه‌های استان در حوزه سرب و روی فعال باشد، هر چند این فعالیت با همه ظرفیت نبوده و به گونه‌ای است که فقط بتوانند خود را سر پا نگه دارند.

رنگ رونا تاکید کرد: با توجه به اینکه سرب و روی یک صنعت مادر در استان است، به همین خاطر انتظار داریم دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد و مسائل و مشکلات آن هر چه زودتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه در خصوص پسماند روی نیز با کمک و اهتمام دادگستری استان، موضوع مکان‌یابی و استقرار برای انبارش پسماندهای روی در محل سردهات از منظر محیط‌زیستی مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست است، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلاتی که در این حوزه طی سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، با این اقدام برطرف شد و امیدواریم سایر مسائل و مشکلات نیز به همین شکل و با تداوم همکاری‌های لازم رفع شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان ابراز داشت: بیش از ۷۰ درصد عمده صادرات استان زنجان در حوزه فلزات رنگین به ویژه سرب و روی بوده و عمده کالای وارداتی هم نیز خاک روی است که به صورت ورود موقت به گمرک استان وارد می‌شود.

کد خبر: ۸۴٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha