۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
افزایش ۲۰۰ هزار تنی حجم تولیدات کشاورزی در هرمزگان
استاندار هرمزگان عنوان کرد؛

افزایش ۲۰۰ هزار تنی حجم تولیدات کشاورزی در هرمزگان

بندرعباس- استاندار هرمزگان از افزایش ۲۰۰ هزار تنی حجم تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۳۵۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی با بیان اینکه بخشی از اراضی زیر دست سد جگین در فصل زراعی جاری قابل بهره برداری خواهد بود، گفت: با زیرکشت رفتن این اراضی، بیش از ۲۰۰ هزارتن به حجم تولیدات کشاورزی استان افزوده خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور بهره برداری کامل از اراضی زیر دست سد جگین، اراضی دشت یکدار و همچنین دشت بارق جاسک، اظهار داشت: با توجه به شناسایی اراضی مستعد کشاورزی در سطح پنج هزار هکتار و واگذاری به متقاضیانی که در فراخوان سرمایه گذاری شرکت کرده اند، بخشی از اراضی زیر دست سد جگین در فصل زراعی جاری قابل بهره برداری خواهد بود.

استاندار هرمزگان افزود: با زیرکشت رفتن این اراضی، بیش از ۲۰۰ هزارتن به حجم تولیدات کشاورزی استان افزوده خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم می شود.

همتی گفت: قرارگیری این اراضی در شهرستان جاسک، موقعیت مناسبی را برای تکمیل زنجیره ارزش شامل ایجاد فعالیت های پیشین تولید محصولات کشاورزی و استقرار فعالیت های پسین شامل صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری فراهم خواهد کرد که ارزش افزوده قابل توجهی را رقم می زند.

وی عنوان کرد: از سال جاری مدیران همه دستگاه ها موظف هستند برای تسهیل امور سرمایه گذاری در استان، شخصا در مرکز سرمایه گذاری حضور پیدا کنند و پاسخگوی درخواست ها باشند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: قائم مقام یا معاونان دستگاه اجرایی با اختیار تام نیز می توانند برای پاسخگویی به درخواست ها در این مرکز حضور پیدا کنند و در سال جاری مدیران و کارشناسان، امکان پاسخگویی به درخواست های ارجاعی به دستگاه ها در مرکز سرمایه گذاری استان را ندارند.

کد خبر: ۸۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha