۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
۱۲۷ هزار میلیارد تومان در سال گذشته از محل واگذاری ها به خزانه واریز شد
وزیر اقتصاد:

۱۲۷ هزار میلیارد تومان در سال گذشته از محل واگذاری ها به خزانه واریز شد

دژپسند، وزیر اقتصاد گفت: ما در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم که از این نظر، طی سال گذشته ما متمایزترین سال را داشته ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز مبنی بر اینکه علت واگذاری شرکت ایران ایرتور، ضمن اشاره به عملکرد سازمان خصوصی سازی در سال گذشته، گفت: سال ۹۹ یکی از سال های متمایز در بحث واگذاری در تامین منابع بودجه دولت و هم در اجرای بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه بود.

وی افزود: ما در سال گذشته موفق شدیم تا ۳۵ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل واگذاری ها به خزانه واریز کنیم، از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه حاصل از واگذاری به صورت ETF و شناور بوده که تمامی این موارد به صورت شفاف در بازار سرمایه عرضه شده است.

دژپسند اظهار کرد: از سوی دیگر تقریبا حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل اقساط وصول شده است، همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهام واگذار شده ولی منابع آن به جای خزانه به سازمان هدفمندی واریز شده تا برای اجرای قانون معیشت مجلس و ستاد کرونا به مردم پرداخت شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: در مجموع با تهاتر در سال ۹۹، حدود ۱۲۷ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده که براین اساس ما طی سال گذشته متمایزترین سال را از این نظر داشته ایم.

کد خبر: ۸۴٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha