۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
 کلیه زیرساخت‌ها برای انتخابات سهام عدالت فراهم است

کلیه زیرساخت‌ها برای انتخابات سهام عدالت فراهم است

کلیه زیرساخت های مورد نیاز و مفاد قانونی لازم برای انتخابات هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت فراهم شده است.

به گزارش بازار، ابوذر سالاری، رئیس گروه مطالعه و تحلیل وضعیت بخش های اقتصادی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانها برای اولین بار است که در سطح کشور و با این حجم و به عنوان بزرگترین انتخابات اقتصادی در سطح کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه کلیه زیرساخت های مورد نیاز و مفاد قانونی لازم برای این کار فراهم شده و آماده انجام انتخابات هستیم افزود: انتخابات هیئت مدیره در نیمه دوم اردیبهشت ماه و نیمه اول خردادماه در سطح کشور اجرایی خواهدشد.

سالاری ادامه داد: پیش بینی شده که انتخابات در چند روزهای متوالی انجام شود تا مردم با مطالعه رزومه ها و بررسی صلاحیت افراد انتخاب بهتری داشته باشند.

رئیس گروه مطالعه و تحلیل وضعیت بخش های اقتصادی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران اظهارکرد: سهامداران برای شرکت در انتخابات، در روز رأی گیری وارد سامانه ای می شوند و رأی خود را اعلام خواهند کرد.

همچنین، حسین امیررحیمی مدیر اقتصاد و دارایی شرکت سرمایه گذاری استان خراسان رضوی درمورد انتخابات هیئت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی این سهام گفت: با توجه به اینکه ۴ میلیون نفر از هم استانی های ما سهامدار سهام عدالت هستند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آن ها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و یا به صورت پیش فرض برای آن ها در نظر گرفته شده لذا از نظر تعداد افراد سجامی شده رتبه اول را داریم.

وی افزود: استان خراسان رضوی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار معادل ۶۱.۵ درصد از کسانی که باید در این مجامع شرکت کنند سجامی شده و آماده برگزاری مجمع و شرکت در انتخابات استانی است.

رحیمی با بیان اینکه ۳۸.۵ درصد سهامداران سهام عدالت هنوز سجامی نشده اند گفت: ما اطلاع رسانی ها لازم را کردیم و تا چند روز مانده به انتخابات، قطعا بالای ۷۵ درصد مردم استان قصد مشارکت پیدا خواهند کرد.

مدیر اقتصاد و دارایی شرکت سرمایه گذاری استان خراسان رضوی درمورد وضعیت زیرساخت ها برای برگزاری مجمع گفت: ما در مجمع اول مشکلی در زیرساختها نداشتیم و الان هم از نظر انتخابات انتظار داریم که مردم استان، آینده سهام خود را رقم بزنند.

رحیمی با بیان اینکه تعداد داوطلبان برای شرکت در هیئت مدیره مجمع اول ۲۷ نفر بود گفت: تعداد داوطلبان الان به ۶۹ نفر رسیده و در حال افزایش است و این نتیجه جذب مشارکت صاحب نظران و افراد دانشگاهی در اقتصاد استان است.

کد خبر: ۸۴٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha