۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کیفیت گندم مازندران در سطح مطلوبی است/ نبود دغدغه برای تامین آرد
مدیرکل غله مازندران:

کیفیت گندم مازندران در سطح مطلوبی است/ نبود دغدغه برای تامین آرد

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه گندم استان کیفی است، گفت: ۹۰ درصد گندم استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن گندم در استان مازندران اظهار داشت: ۹۰ درصد گندم استان کیفی است و به کارخانه های آرد تحویل داده می شود.

وی با اظهار اینکه گندم کشت شده در مناطق مختلف استان برای صنعت آرد مرغوب و کیفی است، اظهار داشت: سعی کردیم تمامی کارخانه ها از گندم مشترک با خلوص یکسان بهره مند شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اظهار اینکه در گذشته نه چندان دور ۷۰ درصد گندم داخلی نامرغوب با ۳۰ درصد گندم کیفی برای آرد مخلوط می شد، افزود: امروز از ۸۰ درصد گندم کیفی و ۲۰ درصد گندم داخلی غیرکیفی استفاده می شودو

وفایی نژاد با بیان اینکه در تامین آرد خبازی ها در استان مشکلی وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر در زمینه گندم با رشد بی نظیری مواجه هستیم و در زمینه واردات نیز از ۱۱ هزار تن در سال ۹۸ به ۸۵ هزار تن در سال قبل رسیده است.

وی میزان ذخیره گندم استراتژیک را در سیلوهای استان بیش از ۷۵ هزار تن ذکر کرد و گفت: مشکلی برای تامین آرد در استان نداریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به تشدید بازرسی ها از نانوایی ها گفت: با هرگونه تخلف نظیر تعطیلی خودسرانه، غیرکیفی بودن نان و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نانوایی ها برخورد می شود.

کد خبر: ۸۴٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha