۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستانها از سهم بخش صنعتی کاسته ایم
رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی:

برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستانها از سهم بخش صنعتی کاسته ایم

کلانتری، رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی با اشاره به افزایش بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی گفت: میزان تقاضا برای دریافت گاز اکسیژن بشدت افزایش یافته که روند کار را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، پیکان کلانتری با بیان اینکه ظرفیت تولید اکسیژن در واحدهای تولیدی مشخص است، اظهار کرد: برای تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی مجبور به کاهش سهمیه مراکز صنعتی شده ایم و تا زمانی که دستگاه های جدید به خط تولید اضافه نشوند، نمیتوان ظرفیت تولید را افزایش داد و کاهش سهمیه مراکز صنعتی مشکلات زیادی برای تولیدات این واحدها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولیدات گازهای طبی و صنعتی مشخص است و برای افزایش میزان تولیدات نیاز به واردات دستگاه های جدید داریم که برای تولید اکسیژن به روش تقطیر جزبه جز دستگاه های مخصوص این کار لازم می باشد، که در چند سال اخیر به دلیل تحریم های موجود، وارداتی در این حوزه صورت نگرفته است.

کلانتری افزود: دستگاه های اکسیژن ساز هر کدام ظرفیت مشخصی دارند و زمانی که بیش از میزان ظرفیت شان کار کنند قطعا با مشکل افت فشار مواجه می شوند که مجبوریم از سیلندرها برای تامین افت فشار استفاده کنیم و در حال حاضر به دلیل افزایش بیماران کرونایی میزان مصرف اکسیژن بیمارستانها افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی تاکید کرد: واحدهای تولیدی در بخش گازهای طبی و صنعتی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و سرمایه گذاری در این بخش صورت نمی‌گیرد و همچنین حمایتی از جانب دستگاه های دولتی نیست، به عنوان نمونه تمامی واحدهای تولیدی این حوزه مشکل تامین برق و هزینه های بالای آن را دارند که حمایتی نمی شود.

کلانتری با بیان اینکه واحدهای تولیدی گازهای طبی و صنعتی نیاز به حمایت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل دیگری که در این صنعت وجود دارد، شرکت های دولتی هستند که باعث افزایش قیمت ها می شوند به عنوان نمونه شرکت های پتروشیمی با ایجاد مزایده های جدید قیمت پایه گازهای تولیدی را به مبلغ ۱۲ هزارتومان رسانده اند که قیمت اکسیژن مایع به هر کیلویی ۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده و این کار باعث افزایش قیمت تمام شده گازهای طبی و صنعتی می شود.

کد خبر: ۸۴٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha