۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
انتشار صورت های مالی، راه حل اختلاف مالی سازمان برنامه و بودجه با بانک مرکزی
رییس کل سابق بانک مرکزی مطرح کرد

انتشار صورت های مالی، راه حل اختلاف مالی سازمان برنامه و بودجه با بانک مرکزی

مظاهری، رییس کل سابق بانک مرکزی و وزیر اسبق اقتصاد و دارایی، انتشار صورت های مالی را بهترین راه حل اختلافات مالی سازمان برنامه و بودجه با بانک مرکزی دانست.

به گزارش بازار، طهماسب مظاهری رییس کل سابق بانک مرکزی و وزیر اسبق اقتصاد و دارایی در خصوص موضوع اختلافات مالی سازمان برنامه و بودجه با بانک مرکزی پیشنهاد کرد: این دو دستگاه اقتصادی دولت صورت های مالی سال گذشته خود را منتشر کنند تا حقیقت آشکار شود.

وی اظهارداشت: گرچه برخی اطلاعات محرمانه است اما این دستگاهها می توانند اطلاعات غیر محرمانه را منتشر نمایند تا مشخص شود کدام دستگاه به دیگری بدهکار است.

رییس کل سابق بانک مرکزی و وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با انتقاد از نبود شفافیت لازم در ارائه اطلاعات مالی دولت به مردم، اظهارداشت: اینکه اکنون مسئولان اقتصادی و مالی دولت حاضر شده اند در خصوص مسائل مالی شفاف سخن بگویند اتفاق مبارکی است و می تواند به شفافیت و رفع سوء تفاهمات کمک کند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

وی در خصوص روش تامین مالی کسری بودجه دولت تصریح کرد: دولت برای انجام وظایف کمبودها و کسری بودجه داشته و بخشی از آنرا از طریق چاپ اوراق در بازار سرمایه و خصوصی سازی تامین کرده اما نزدیک به ۷۰ درصد این کسری بودجه از طریق فروش درآمدهای ارزی دولت به بانک مرکزی و از منابع دیگر بویژه بانک مرکزی تامین شده است.

طهماسب مظاهری در خصوص بدهی دولت به بانک مرکزی گفت: دولت برای تامین کسری بودجه خود در ظاهر به بانک مرکزی ارز فروخته و ریال دریافت کرده اما در عمل ریال دریافت کرده اما هنوز ارز مورد نظر را به بانک مرکزی نپرداخته است و اکنون به بانک مرکزی بدهی ارزی دارد.

وی افزود: بخش دیگری از این کسری بودجه از بانک ها تامین شده و بانک ها برای تامین مالی خود اضافه برداشت از بانک مرکزی داشته اند.

رییس کل سابق بانک مرکزی و وزیر اسبق اقتصاد و دارایی اظهار داشت: با انتشار طرازنامه بانک مرکزی و انتشار گزارش های خزانه و تفریق بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه همه چیز آشکار می شود.

وی افزود: امکان ندارد دولت مبلغی طلبکار باشد و در صورت های مالی دولت نیامده باشد بنابراین روش پیشنهادی ارائه صورت های مالی سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی برای آشکار شدن بدهی ها و شفافیت موضوع است.

کد خبر: ۸۴٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha