۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
رنج‌های تولیدکنندگان چرم همدان از گرانی مواد اولیه
فیلم استان‌ها؛

رنج‌های تولیدکنندگان چرم همدان از گرانی مواد اولیه

همدان-این روزها حرفه چرم‌سازی همدان با پیشینه‌ای که سابقه آن به دوره قاجار می رسد به واسطه فعالیت تعداد انگشت شماری علاقمند همچنان سرپاست اما گرانی مواداولیه آنها را نیز در آستانه بیکاری قرارداده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ درگذشته‌های نه‌چندان دور استان همدان به لحاظ بهره‌مندی از مراکز دام‌پروری در زمینه تولید مصنوعات چرمی به‌خصوص مصنوعاتی از نوع چرم گاوی از شهرت خاصی برخوردار بوده و حتی چرم تولیدی در همدان به علت کیفیت و کمیت خاص آن شهره بوده است.

این واقعیت در حالی بارها عنوان شده که این روزها حال و روز صنعت چرم همدان تعریف چندانی ندارد تا جایی که در راسته‌بازاری که درگذشته‌های نه‌چندان دور مغازه‌های بسیاری را در حوزه چرم و صنایع چرمی به خود اختصاص می‌داد این روزها کمتر اثری از گذشته ها در آن دیده می شود.

پیگیر موضوع که می‌شویم دلایل متعددی برای این اتفاق عنوان می‌شود اما آنچه از صحبت‌های چرم دوزان همدان بر می‌آید گرانی مواد اولیه و بی توجهی به صنعت چرم اصلی ترین عوامل محسوب می‌شود.

در گفتگو با فعالان این حرفه عنوان می شود که مشکل اصلی در حال حاضر کمبود و گرانی مواد اولیه است چراکه وقتی مواد اولیه وجود نداشته باشد کار کردن نیز ممکن نیست.

کد خبر: ۸۴٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha