۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
سوداگران مسکن، طلا و ارز در تیررس مالیات بر عایدی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

سوداگران مسکن، طلا و ارز در تیررس مالیات بر عایدی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات بر عایدی مشمول مردم عادی و حتی قشر متوسط جامعه نمی‌شود و سوداگران حوزه مسکن، طلا و ارز را نشانه گرفته است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی با بیان این مطلب، درباره قانون مالیات بر عایدی گفت: قانون مالیات بر عایدی در حقیقت قانون مالیات بر عملیات سوداگری در اقتصاد کشور است.

وی افزود: برای اینکه فرآیند هدایت نقدینگی به سمت اقدامات موثر در اقتصاد در حوزه فعالیت‌های مولد در نظام اجرایی کشور انجام و از شکل گیری بازارهای موازی که بازارهای دلالی و سفته بازی هستند، جلوگیری شود، قانون مالیات بر عایدی وضع شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مثلا در حوزه مسکن اگر کسی برای مصرف شخصی و به اندازه نیازش هر تعداد واحد مسکونی داشته باشد، مشمول این مالیات نمی‌شود، اما اگر هر فرد حقیقی یا حقوقی مسکن را به عنوان یک کالا سرمایه گذاری کرد و به نوعی احتکار مسکن انجام داد شامل این مالیات می‌شود.

وی با بیان اینکه مالیات بر خانه‌های خالی شامل احتکار مسکن و عدم استفاده از مسکن است، گفت: اما در مالیات بر عایدی، اساس بر خرید و فروش مسکن و نگهداشتن آن در کوتاه مدت و مابه التفاوتی است که از فروش آن بدست بیاید حالا چه آن واحد مسکونی خالی باشد چه خالی نباشد.

پورابراهیمی ایجاد تعادل در قیمت مسکن، ایجاد پایه مالیاتی برای گرفتن مالیات از اغنیا و کمک به فقرا، ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور و هدایت سرمایه به سمت بازارهای مولد کشور را از جمله اهداف اجرای این قانون دانست.

وی افزود: اجرای این قانون را علاوه بر حوزه مسکن در حوزه‌های دیگری مانند ارز، سکه و طلا هم در نظر گرفته ایم.

کد خبر: ۸۴٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha