۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
۳۰۰ کارخانه در گیلان به خط تولید برمی گردد
استاندار گیلان:

۳۰۰ کارخانه در گیلان به خط تولید برمی گردد

رشت- استاندار گیلان گفت: نیمه اول امسال ۳۰۰ کارخانه و واحد تولیدی در استان با رفع موانع و پشتیبانی ها به چرخه تولید برمی گردد.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، ارسلان زارع در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: با همراهی فعالان اقتصادی سال گذشته ۴۵۰ واحد راکد و نیمه‌راکد در زمینه های مختلف به چرخه تولید بازگردانده شدند که اقدامی بسیار مفید و موثر بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسیر تحقق شعار سال جدید در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تعیین شده است، افزود: باید متناسب با شعار راهبردی سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها؛ افزایش تولید را در استان دوچندان کنیم و امیدواریم با استمرار این روندها شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی به‌ویژه در بخش تولید باشیم.

زارع بازگشت واحدهای باقیمانده راکد و نیمه‌راکد استان به چرخه تولید را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ۶۰۰ واحد تولیدی قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند و به دستگاه‌های مرتبط تکلیف می‌شود که این موضوع را باجدیت رصد کرده و ۳۰۰ واحد آن را تا نیمه نخست سال عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاد اشتغال در مناطق کم‌برخوردار گیلان باید بیشتر مدنظر باشد، تصریح کرد: گسترش کلینیک فعال برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در نقاط مختلف گیلان ضروری است و انتظار داریم با به‌کارگیری راهکارها و به‌روزرسانی واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال، شاهد رونق اشتغال در استان باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تامین زمین برای پاسخگویی به درخواست متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان تاکید کرد و ابراز داشت: همراهی‌های لازم دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص شهرک ۲۵ هکتاری لشت‌نشاء شهرستان رشت در دستور کار قرار گیرد.

ارسلان زارع با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان خاطرنشان کرد: سال گذشته اقدامات موثری در خصوص تصفیه‌خانه‌ها صورت گرفت که انتظار می‌رود تا پایان هفته دولت سال ۱۴۰۰ پروژه‌های نیمه‌تمام رشت و لاهیجان تکمیل و به‌بهره‌برداری برسند.

کد خبر: ۸۴٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha