۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
رونساس ظرفیت تیراژ تولید تراشه‌ها را بازیابی می‌کند| بحران کمبود قطعات نیمه‌ هادی کاهش می‌یابد
امید برای تامین تراشه‌ در خرداد ماه

رونساس ظرفیت تیراژ تولید تراشه‌ها را بازیابی می‌کند| بحران کمبود قطعات نیمه‌ هادی کاهش می‌یابد

تیراژ تولید قطعات نیمه هادی ژاپن که سال گذشته با آتش‌سوزی کارخانه رونساس به شدت کاهش یافت، با بازیابی ظرفیت کارخانه‌های آسیب دیده دوباره به حالت قبل از حادثه برمی‌گردد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت رونساس الکترونیکس، تولیدکننده نیمه‌رسانای ژاپنی اعلام کرده است تا پایان ماه مه(اواسط خرداد ماه) ظرفیت کامل کارخانه تراشه های آسیب دیده را بازیابی کند.

این شرکت امروز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد پس از راه اندازی مجدد تولید شنبه آتی، ظرفیت تولید از دست رفته کارخانه خود در اثر آتش سوزی را تا اواسط خرداد ماه بازگرداند.

در این راستا رونساس قصد دارد خط تراشه ۳۰۰ میلیمتری را در کارخانه ناکا در شمال شرقی توکیو دوباره راه اندازی کند. این درحالی است که چهار هفته پس از آتش سوزی ناشی، ۶۰۰ متر مربع از مساحت کارخانه دچار حریق جدی شد و ۲۳ دستگاه از بین رفت. همچنین اتاق حساس را پر از دود و دوده کرد.

رونساس ظرفیت تیراژ تولید تراشه‌ها را بازیابی می‌کند| بحران کمبود قطعات نیمه‌ هادی کاهش می‌یابد

احتمال کاهش بحران کمبود تراشه ها
هیدتوشی شیباتا، مدیر عامل رونساس در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین گفت: نیمی از ظرفیت خط تولید کارخانه ناکا باید در پایان ماه آوریل احیا شود، اگرچه رمپ تولید کامل در کارخانه هنوز حدود ۷۰ روز بیشتر طول خواهد کشید.

توقف تولید ضربه ای بزرگ به خودروسازان در سراسر جهان وارد کرد، اتفاقی که اثرات آن در میان تولیدکنندگان خودرو و سایر تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی باقی مانده و آن‌ها هنوز برای یافتن تراشه های کافی تلاش می کنند. کاهش تولیدی که برخی از شرکت خودروسازی همچون نیسان موتور و هوندا موتور را مجبور به کاهش تیراژ تولید خودرو کرد.

گفتنی است شرکت رونساس الکترونیکس در حدود ۲۰ کشور جهان تولید، طراحی و فروش دارد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۴ بزرگترین سازنده نیمه‌رسانای خودرو در جهان و بزرگترین تولیدکننده ریزکنترل‌گر در جهان معرفی شد.

رونساس ظرفیت تیراژ تولید تراشه‌ها را بازیابی می‌کند| بحران کمبود قطعات نیمه‌ هادی کاهش می‌یابد

رونساس همچنین مدارها و سامانه‌های روی یک‌تراشه را تولید می‌کند. به بیان کلی تر این شرکت به طور تقریبی یک سوم سهم بازار جهانی را برای تراشه های میکروکنترلر استفاده شده در خودروها تامین می‌کند.

شیباتا در خصوص عدم تکرار حادثه آتش سوزی سال گذشته به مخاطبان و شرکت های طرف قرارداد اطمینان داد و گفت: این شرکت تجهیزات جدید اطفا حریق را در کارخانه نصب می کند تا در آینده با هرگونه آتش سوزی مشابه مقابله کند.

دولت ژاپن از سازندگان تجهیزات خواسته است تا به شرکت رونساس در بازگرداندن تیراژ تولید کمک کنند، مقامات وزارت صنعت این کشور از شرکت های داخلی و خارج از کشور خواستند قطعات و ماشین آلات را در اختیار رونساس قرار دهند.

رونساس ظرفیت تیراژ تولید تراشه‌ها را بازیابی می‌کند| بحران کمبود قطعات نیمه‌ هادی کاهش می‌یابد

کاهش تیراژ تولید خودروسازان در نبود قطعات
گفتنی است خودروسازان از جمله هیوندای با کاهش تیراژ و مدیریت تولید سعی در مقابله با بحران ناشی از کمبود قطعات نیمه هادی داشتند اما با دنباله دار شدن این ماجرا خودروسازان از ابتدای ماه آوریل امسال با چالش جدی‌تری در این رابطه مواجه شدند که دیگر خارج از کنترل و مدیریت آن‌ها بود.

در این راستا شرکت هیوندای تولید را متناسب با شرایط عرضه بهینه کرد. از همین رو بر اساس گفته یکی از مدیران این مجموعه این خودروساز تراشه‌ها را برای تولید مدل های محبوب خود به کار برد و مدل های کمتری مانند سوناتا سدان را تولید کرد که فروش بالایی نداشتند.

به طور کلی مقامات ژاپنی از ابتدای وقوع حادثه آتش سوزی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات نیمه‌هادی درخواست کردند تا با کمک به مجموعه بزرگ رونساس بیایند و تیراژ تولید قبل از حادثه را به این تولیدکننده بازگردانند.

البته این نکته نیز حائز اهمیت است که علاوه بر مقامات ژاپنی، آلمان و ایالات متحده نیز برای رفع هرچه سریع‌تر این بحران وارد عمل شدند. در این راستا کاخ سفید جلساتی را با خودروسازان و تأمین کنندگان برای شناسایی نقاط احتمالی برای امکان تامین برگزار کرد و با متحدان بین المللی در ارتباط است. برلین نیز در ژانویه از تایوان خواست تا ریخته گری تراشه های خود را برای افزایش عرضه به سازندگان خودروهای آلمانی افزایش دهند.

کد خبر: ۸۴٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha