۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
نباید به لبخند و قول شفاهی آمریکایی‌ها و طرف غربی در پساتحریم اکتفا کنیم
نماینده مردم شیراز در گفتگو با بازار:

نباید به لبخند و قول شفاهی آمریکایی‌ها و طرف غربی در پساتحریم اکتفا کنیم

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: تجارب گذشته در پسابرجام پیش روی ماست و ما نباید به لبخند و قول شفاهی آمریکایی‌ها و طرف غربی در پساتحریم اکتفا کنیم.

 جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار گروه پارلمانی بازار، با اشاره به تجربه پسابرجام برای دوره احتمالی پساتحریم گفت: به واقع در این مسئله باید مبحث راستی‌آزمایی که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید داشتند، تمرکز شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ما باید در دوران پساتحریم مدتی را سپری کنیم تا ببینیم می‌توانیم از مراودات بانکی استفاده و یا در فروش نفت توفیق داشته باشیم.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید در پساتحریم اطمینان پیدا کنیم که آمریکایی‌ها در زمینه برداشتن تحریم‌ها صادقانه عمل می‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم اینکه محدودیتی برای برای ورود شرکت های خارجی جهت سرمایه‌گذاری در صنایع ما و در زمان اجرای برجام وجود نداشت، آمریکایی‌ها همه این شرکت‌ها را تهدید می کردند که اگر در ایران سرمایه‌گذاری کنند با آنها برخورد خواهد شد.

 قادری تاکید کرد: هیئت های زیادی از کشورهای مختلف در زمان برجام برای تعاملات اقتصادی پا پیش گذاشتن اما هیچکدام جرائت انعقاد قرارداد و سرمایه‌گذاری در ایران را نداشتند بنابراین تجارب گذشته در پسابرجام پیش روی ماست و ما نباید به لبخند و قول شفاهی آمریکایی‌ها و طرف غربی در پساتحریم اکتفا کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما دستمان پر است، اظهار داشت: اگر دولت مقداری عقل و تدبیر به خرج می داد و به سرعت قراردادهای فی مابین با چین را اجرایی می‌کرد  دیگر نیازی به ناز و عشوه آمریکایی ها نداشتیم و بی نیاز از بر جا می شدیم و پس از آن این آمریکایی‌ها بودند که دنبال ما می دویدند.

کد خبر: ۸۴٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha