۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
احتمال مواجهه با تنش‌های آبی در قزوین بالاست
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

احتمال مواجهه با تنش‌های آبی در قزوین بالاست

قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین هشدار داد که به دنبال کاهش شدید بارندگی‌ها، احتمال مواجهه با تنش‌های آبی در استان برای سال جاری بالاست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی اظهار داشت: امسال سال کم بارشی داشته‌ایم و میانگین بارندگی ها نسبت به متوسط ۵۰ ساله ۳۰ درصد کم تر بوده که این موضوع زنگ خطر جدی برای ماست و در صورت عدم تدبیر مناسب پیامدهای ناگواری را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: به دلیل بارش کم باران افت شدید سفره های آبی زیرزمینی در استان دور از احتمال نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به شرایط موجود سازمان جهاد کشاورزی باید از کشت محصولات پرآب بر به ویژه در دشت قزوین پیشگیری کند و شرکت آب منطقه ای نیز باید محدودیت های جدیدی را برای برداشت آب از سفره ها در نظر گرفته و اعمال کند.

وی با تاکید بر نظارت جدی تر بر مصرف آب در بخش صنعت، افزود: در بخش آب شرب نیز باید با همراهی رسانه ها موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد صرفه جویی در مصرف آب  را به شکل پررنگی شاهد باشیم.

مهدیخانی افزود: ممکن است نیاز به آبرسانی سیار به برخی روستاهای استان ایجاد شود که در این رابطه دستگاه های مسئول باید از هم اکنون پیش بینی های لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: علاوه بر احتمال برخورد با تنش های آبی امسال به دلیل کاهش بارندگی ها، مراتع و علف ها زودتر خشک می شوند و بنابراین آتش سوزی های مربوط به اراضی زودتر از گذشته آغاز می شوند که در این خصوص باید دستگاه های مسوول باید تدابیر لازم را بیاندیشند.

مهدیخانی گفت: برای پیشگیری از آتش سوزی های گسترده در اراضی ملی و کشاورزی باید با همکاری دستگاه های مسئول به ویژه راهداری، در مناطق پرخطر آتش بر ایجاد شود.

وی افزود: باید به دهیاران نیز ابلاغ شود تا بخشی از منابع خود را صرف تهیه تجهیزات مقابله با آتش سوزی از جمله آتش کوب کنند.

کد خبر: ۸۴٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha