۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
سطح اشغال هتل های استان همدان در ایام نوروز حدود ۱۰ درصد بود
نایب رئیس جامعه هتلداران کشور:

سطح اشغال هتل های استان همدان در ایام نوروز حدود ۱۰ درصد بود

همدان - نایب رئیس جامعه هتلداران کشور بابیان اینکه سطح اشغال هتل های استان همدان در سال گذشته و ایام نوروز حدود ۱۰ درصد بود، گفت: شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به بدنه و صنعت گردشگری کشورمان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرام شیروانی صبح دوشنبه در نشست هیئت رئیسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی با رئیس اتاق همدان به ذکر مهم ترین مباحث توسعه گردشگری در استان همدان پرداخت و گفت: بخش گردشگری هتل ها و هتل آپارتمان های کشور با شیوع ویروس کرونا متحمل خسارتی قابل توجه شدند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان در این نشست اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته روزهای ناخوشایندی را برای صنعت گردشگری کشور و به خصوص استان همدان شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه به قطع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به این صنعت وارد ساخت، افزود: شیوع کرونا در استان همدان افزون بر ۵۰ درصد نیروهای انسانی فعال در هتل ها و هتل آپارتمان ها را بیکار کرد.

نایب رئیس جامعه هتلداران کشور تاکید کرد: سطح اشغال هتل های استان همدان در سال گذشته و همچنین ایام نوروز قریب به ۱۰درصد بود که این مقدار در نقاط دیگر ازجمله کرمانشاه ۳۵ درصد،کیش ۱۱۰درصد، قشم ۴۵ درصد، اصفهان ۵۰ درصد و شیراز ۳۵ درصد بوده است.

همدان با داشتن ظرفیت های عمده گردشگری تاکنون اقدامی جدی و اثربخش در راستای بهره برداری و ایجاد پروژه های جدید گردشگری به خود ندیده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان نیز در این نشست با اشاره به مهم ترین موانع گردشگری استان همدان اظهار کرد: استان همدان با داشتن ظرفیت های عمده گردشگری تاکنون اقدامی جدی و اثربخش در راستای بهره برداری و ایجاد پروژه های جدید گردشگری به خود ندیده است.

علی اصغر زبردست افزود: مسئولین امر باید با توجه به شرایط کنونی با تمرکز بیشتر به امر ایران گردی به جای جهانگردی در ایجاد ظرفیت های جدید گردشگری اقدامات اثربخشی در توسعه این صنعت استان همدان انجام دهند.

زبردست با بیان اینکه سال گذشته توانستیم با ارائه چند مبحث گردشگری در صحن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان تا حدی بخشی از موانع ایجاد شده را تسهیل بخشیم، ادامه داد: با همه مشکلات گردشگری در استان همدان نباید مایوس شد و امیدواریم به همت فعالان بخش خصوصی و حمایت دستگاه های اجرایی با تقویت شاخه های گردشگری از جمله گردشگری سلامت در توسعه این صنعت حیاتی استان گام بلندی برداریم.

کد خبر: ۸۴٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha