۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
خشک‌سالی حضور غیرمجاز دامداران را در مراتع خراسان شمالی افزایش داد
فرمانده یگان حفاظت خراسان شمالی:

خشک‌سالی حضور غیرمجاز دامداران را در مراتع خراسان شمالی افزایش داد

بجنورد- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: خشک‌سالی و کاهش بارندگی سبب شده است تا حضور غیرمجاز دامداران در مراتع و مناطق حفاظت‌شده استان بیشتر شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، محمدحسین صالحی اظهار داشت: دامداران مکلف هستند تا در زمان مشخص‌شده دام خود را از مراتع خارج کنند اما در روزهای اخیر شاهد بازگشت دوباره آنان به مراتع هستیم و این امر محیط‌بانان را عاصی کرده است.

وی بدون ذکر تعداد برخورد با تعلیف غر مجاز دام در عرصه‌های طبیعی خاطرنشان کرد: در یک هفته اخیر شاهد هجوم دامداران به مراتع در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست در «قرخود» شهرستان مانه و سملقان، «سالوک» در شهرستان اسفراین و «میاندشت» در شهرستان جاجرم هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: حضور دام در این فصل سبب خسارت و ضربه به پوشش گیاهی است و تهدید برای مراتع محسوب می‌شود.

صالحی در پایان افزود: محیط‌بانان در عرصه‌ها حضور دارند و با چرای غیرمجاز مقابله می‌کنند اما تعداد کم نیروها و هجوم دام‌ها سبب شده تا کنترل عرصه برای  محیط‌بانان سخت  شود.

کد خبر: ۸۴٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha