۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
بخشی از سود مجامع را به بورس تزریق کنید
یادداشت؛

بخشی از سود مجامع را به بورس تزریق کنید

برای تقویت تقاضا در بازار باید راه های سریعی اتخاذ کرد.

وحید بلالی؛ بازار: در روزهای گذشته بحث های زیادی در اتاق های کلاب هاوس برگزار شده  تا مشکلات بازار سرمایه بررسی شود، اما نکته ای که تمام کارشناسان بازار سرمایه بر آن هم نظر بودند نبودن تقاضا در بازار است، بازار بورس این روزها بیش از همه به افزایش تقاضا نیاز دارد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند یکی از سریع ترین راه هایی که می توان در این زمان کوتاه بورس را پرتقاضا کرد تزریق مبلغی از سود مجامع برای تقویت بازار است، کمتر از یک ماه به واریز سود مجامع بورسی مانده است، این سود مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است که تنها ۲۵ درصد از آن می توان سمت تقاضا را در بازار افزایش داده و بازار را از این بلاتکلیفی تاریخی رهایی بخشد.

بررسی ها نشان می دهد از ابتدای اردیبهشت ۹۹ مبلغی نزدیک به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان به بازار از سمت حقیقی ها وارد شده که از این پول ۲۰ هزار میلیارد تومان صرف خرید عرضه اولیه شستا، ۱۸ هزار میلیارد تومان صرف مالیات و ۳۵ هزار میلیارد تومان صرف تامین مالی دولت از بورس شده است. 

حرف صاحب نظران بورس این است؛ در روزهایی که دولت کسری بودجه داشته و نمی توان بر روی دولت برای افزایش تقاضا حساب کرد باید از طریق منابع خود بازار ، بورس را تقویت کرد و سریع ترین راه آن ۲۵ درصد از سود مجامع سالیانه است که راهی میانبر است. 

کد خبر: ۸۴٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha