۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
نگرانی بخش‌خصوصی از سرنوشت زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد

نگرانی بخش‌خصوصی از سرنوشت زیست‌بوم دانش‌بنیان‌ها در دولت آینده

کلاهی، عضو اتاق تهران می‌گوید که شرکت‌های دانش بنیان مراحل نخست فعالیت خود را با سهولت سپری می‌کنند و زمانی که به بلوغ رسیده و وارد بازار می‌شوند، به مشکلات سایر شرکت‌ها مبتلا می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، افشین‌ کلاهی عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با اشاره به اینکه کسب‌وکارهای دانش بنیان به نسبت سایر کسب‌وکارها از زیست‌بوم مناسب‌تری برخوردار هستند گفت که یکی از نگرانی‌های بخش‌خصوصی آن است که با تغییر دولت، دولت جدید چه نگرشی به ‌این کسب‌وکارها داشته و چه برخوردی با آنها خواهد کرد.

کلاهی به این نکته اشاره کرد که خوشبختانه با سیاست‌های صحیح معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در سال‌های اخیر، زیست بوم مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته، قانون خوبی از آنها پشتیبانی می‌کند و قانون جدیدی در مجلس در حال تصویب است و به طور کلی این اکوسیستم در شرایط مناسبی قرار دارد. به طوری که شاید بتوان این استنباط را مطرح کرد که اکنون مناسب‌ترین حوزه فعالیت در عرصه اقتصادی کشور، زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان است.

او با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این زیست بوم در اثر تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید دچار چالش نشود، ادامه داد: نگاه دولت بعدی به این زیست بوم، موضوع نگرانی بخش خصوصی است؛ به این دلیل که سال‌ها طول کشیده تا در مباحثه با مسئولان نوعی هم زبانی نسبت به توسعه و تقویت کسب‌وکارهای دانش بنیان پدید آید؛ حال اگر این رویه تغییر کند و افراد جدیدی بر سر کار بیایند ممکن است این زیست بوم دچار چالش شود و چند سالی در این حوزه عقب بیفتیم و بدین‌ترتیب، این زیست بوم را که اکنون بهترین حوزه فعالیت نسبت به سایر حوزه ها  شناخته می‌شود را هم از دست بدهیم.

او در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان در فضای مناسبی رشد می‌کنند و زمانی که می‌خواهند وارد بازار شوند و فعالیت خود را گسترش دهند با مصائبی که سایر فعالان اقتصادی با آنها دست به گریبان هستند، مواجه می‌شوند و در این مرحله است که مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیز در مواجهه با نهادها و سازمان‌هایی چون تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی بروز می‌کند. این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تاکید کرد که شرکت‌های دانش بنیان که مراحل نخست فعالیت خود را با سهولت و پشتیبانی نسبی دولت سپری می‌کنند و زمانی که به بلوغ رسیده و وارد بازار می‌شوند، به مشکلات سایر شرکت‌ها مبتلا می‌شوند. در حالی که آینده اقتصاد کشور در دست این شرکت‌هاست و آنها باید در تمام مراحل فعالیت خود مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر: ۸۴٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha