۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
باور ملی، اعتماد ملی و اعتبار ملی لازمه جهش تولید
رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران بیان کرد

باور ملی، اعتماد ملی و اعتبار ملی لازمه جهش تولید

پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران با اشاره به شعار سال تاکید کرد: این شعار تداوم مفهوم «جهش تولید» است و بخش خصوصی می‌تواند در صورت رفع موانع آن را محقق کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در سخنانی با اشاره به این که سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اعلام شده است، تاکید کرد که برای بهبود و رونق اقتصاد کشور باید در مسیر جهش تولید حرکت کرد.

رضا پدیدار، یکی از مسائل مهم پیش روی اقتصاد کشور در سال جاری را کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی عنوان کرد و گفت: حفظ ارزش پول ملی علاوه بر اهمیت بالای اقتصادی از این جهت حائز اهمیت است که در حوزه اجتماعی هم موجب بهبود و ارتقای اعتماد به‌نفس ملی می‌شود و رضایت اجتماعی را فراهم می‌کند.

او تحقق نیافتن کامل بحث جهش تولید در سال ۱۳۹۹ را به موانع زیادی دانست که موجب شد حمایت‌های ضروری از تولید صورت نپذیرد. پدیدار گفت: قاچاق کالا (اعم از ورود یا خروج غیرقانونی کالا) و بخشنامه‌های عدیده‌ای که در حوزه تجارت خارجی صادر شد، از دلایلی بود که به عنوان مانع و ترمز در افزایش و جهش تولید عمل کرد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: برای بهبود شرایط اقتصادی در سال جاری نیاز مشوق‌هایی قوی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود چرا که سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی لازمه جهش تولید است. ما باید سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم و بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند نقشی محوری داشته باشد.

پدیدار با بیان این که در حوزه سیاستگذاری اقتصادی کشور سهم عمده در اختیار بخش‌های دولتی و شبه‌دولتی است، افزود: در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت اقتصاد قریب به ۵۶ درصد از اقتصاد ملی تحت اختیار بخش خصوصی است که اگر اجازه پشتیبانی و مانع‌زدایی انجام می‌گیرد می‌تواند سنگ زیربنای اقتصاد کشور باشد و تولید جهش دهد و سطح درآمد ملی را به میزان قابل قبولی برساند.

او تاکید کرد که دولت باید بخش خصوصی را باور داشته باشد، به بخش خصوصی اعتماد بکند و به بخش خصوصی اعتبار بدهد. رضا پدیدار گفت: ما به باور ملی، اعتماد ملی و اعتبار ملی نیاز داریم. این مفاهیم لازمه رسیدن به شعار پشتیانی از تولید و مانع‌زدایی از مسیر جهش تولید است.

کد خبر: ۸۴٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha