۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
الزام به ثبت در سامانه املاک برای پیشگیری از محرومیت از خدمات اجتماعی
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن عنوان کرد

الزام به ثبت در سامانه املاک برای پیشگیری از محرومیت از خدمات اجتماعی

اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از الزامی بودن ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک و اسکان برای پیشگیری از محرومیت از خدمات اجتماعی خبر داد.

به گزارش بازار، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درخصوص الزامی بودن ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک و اسکان گفت: عدم ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان موجب محرومیت شهروندان از بسیاری خدمات ملکی، ثبتی، قضایی و اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بزودی ارایه بسیاری از خدمات حقوقی، ملکی، ثبتی، قضایی و سایر خدمات اجتماعی به تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان منوط خواهد شد و بنابراین ضروری است همه شهروندان شهرهای بالای صد هزار نفر اطلاعات خود را در این سامانه ثبت و به روز رسانی کنند.

خانم اصلانی از امکان ویرایش اطلاعات در سامانه املاک و اسکان در روز های آینده خبر داد و گفت: در چند روز آینده امکان ویرایش اطلاعات در سامانه املاک و اسکان فراهم می شود و شهروندان می توانند در صورت نیاز اطلاعات خود را در این سامانه اصلاح و یا به روز رسانی کنند.

وی داشتن سیم کارت تلفن همراه به نام هرشخص را برای ورود به سامانه املاک و اسکان ضروری دانست و اظهار داشت: به منظور تشخیص هویت واقعی و ارسال پیام ها، ضروری است هر فرد سیم کارت بنام خودش داشته باشد و از این پس تنها کانال ارتباطی با افراد خط موبایلی است که در سامانه املاک و اسکان ثبت می کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت اسکان املاک در سامانه املاک و اسکان تاکید کرد و گفت: کسانی که بیش از یک ملک دارند باید حتما در سامانه وضعیت اسکان این املاک را مشخص کنند در غیر اینصورت آن املاک بعنوان واحد خالی مشمول مالیات خواهد شد.

وی شفافیت اطلاعات را از جمله مزایای اجرای طرح ثبت اطلاعات املاک در سامانه املاک و اسکان برشمرد و گفت: اجرای این طرح وضعیت املاک را برای اولین بار در کشور شفاف می کند و آمار و اطلاعات لازم را برای برنامه ریزی در بخش های کلان و خرد و انسجام اطلاعات فراهم می سازد.

اصلانی بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها برای اجرای کامل و دقیق این طرح تاکید کرد و اظهارداشت: همه دستگاههای کشور باید برای اجرای کامل و دقیق این طرح که نقش مهمی در برنامه ریزی های کلان کشور خواهد داشت همکاری های لازم را داشته باشند و رسانه ها نیز در جهت آگاهی بخشی هرچه بیشتر به مردم در خصوص اهمیت، ضرورت و منافع این طرح تلاش بیشتری کنند.

کد خبر: ۸۴٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha