۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
۶ هزار مورد تخلف صنفی در سطح استان سمنان ثبت شد
معاون صمت سمنان:

۶ هزار مورد تخلف صنفی در سطح استان سمنان ثبت شد

سمنان- یحیایی، معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی یکسال گذشته در این استان خبر داد.

مهدی یحیایی در گفتگو با خبرنگار بازار، ز ثبت پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی یکسال گذشته در این استان خبر داد و بیان کرد: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق و ... است که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان ثبت و ضبط شد.

وی افزود: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

تشکیل پرونده تخلفات
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان بیان داشت : در این بازرسی ها تعداد پنج هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و برای  بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اظهار کرد: در این مدت تعداد سه هزار و ۴۵۶ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که با پیگیری بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان ، ۹۷ درصد شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

وی گفت: در بازه زمانی مورد اشاره  هزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، ادارات کل تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان استاندارد، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مراجع مرتبط  نیز انجام شده که از این تعداد، ۱۳۱۸ مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شده است.

کد خبر: ۸۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha