۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
یک هزار میلیارد تومان به کشاورزان آذربایجان‌شرقی خسارت وارد شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

یک هزار میلیارد تومان به کشاورزان آذربایجان‌شرقی خسارت وارد شد

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: کشاورزان استان در مدت سپری شده از سال جاری یک هزار و ۳۸ میلیارد تومان خسارت به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه از قبیل سرمازدگی، سیل و بارندگی متحمل شدند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی گفت: سه صدم درصد خسارات وارده به کشاورزان آذربایجان شرقی به ارزش ۲۹۹ میلیون تومان به دلیل وقوع آتش سوزی در شهرستان های سراب و هریس بوده است. 

وی مجموع خسارت ناشی از سیل و بارندگی به کشاورزان آذربایجان شرقی را ۲۰ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان در شهرستان های مرند، سراب و شبستر اعلام و تشریح کرد: بیشترین میزان خسارت ناشی از این محل به میزان ۱۸ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان در شبستر بوده است.

فتحی افزود: کشاورزان آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین ۴۶۷ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان به دلیل وقوع سرما زدگی، یخبندان و بارش برف در شهرستان های اهر، بناب، آذرشهر،  سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هشترود، ورزقان و هوراند خسارت دیده اند. 

وی سهم خسارت ناشی از سرما و یخبندان از مجموع خسارات وارده به کشاورزان استان در سال جاری را ۴۵ درصد ذکر کرد و تشریح کرد: در این مدت باد و طوفان نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان شهرستان های اهر، بستان آباد، سراب و هشترود خسارت وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی میزان خسارت ناشی از بارش تگرگ به کشاورزان استان را ۴۴۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان ۴۳.۲ درصد مجموع خسارات کشاورزان این خطه از حوادث غیرمترقبه در سال جاری را تشکیل می دهد. 

وی اضافه کرد: همچنین کشاورزان مراغه در سال جاری به دلیل بارش تگرگ بیش از ۳۸۸ میلیارد تومان خسارت متحمل شده اند.

کد خبر: ۸۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha