۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ب‌ام‌و ایکس ۱ الکتریکی می‌شود
نگاهی به کوچکترین باواریایی در پیست

ب‌ام‌و ایکس ۱ الکتریکی می‌شود

گروه خودروسازی ب‌ام‌و در حال برنامه ریزی برای تولید نسل جدید ایکس ۱ در کارخانه رگنسبورگ با پلت‌فرم الکتریکی است.

بازار؛ گروه خودرو: ب‌ام‌و ایکس ۱ در مقایسه با رقبای لوکس اس یو وی خود مانند لکسس یو ایکس، مرسدس بنز جی ال ای، کادیلاک ایکس تی ۴، ولوو ایکس سی ۴۰ و آئودی کیو ۳ در بازارهای جهانی فروش خوبی ندارد. این عامل سبب شده که گروه خودروسازی ب‌ام‌و ریزچثه خود یعنی ایکس ۱ را دستخوش تغییرات عمده برای بهبود فروش در بازار قرار دهد.
با این اوصاف، نسل جدید ب‌ام‌و ایکس ۱ در حال تست و آزمایش است، این تست در پیست مشهور نوربرگرینگ انجام شده است.

آنطور که در تصاویر مشخص هست، نسل جدید ب‌ام‌و ایکس ۱ از نظر ابعادی بزرگتر شده است. ب‌ام‌و سعی کرده این نسل را زیباتر و مجهز به فناوری‌های جدید جهت بهبود عملکرد مجهز کند. ایکس ۱ به سیستم چهارچرخ محرک ب‌ام‌و مجهز شده است. آنطور که در تصاویر منتشر شده مشخص هست، این خودرو فقط به پیشرانه احتراق داخلی مجهز بوده و برنامه‌ای برای هیبرید شدن آن از سوی این خودروساز آلمانی وجود ندارد.

تاکنون اطلاعات دقیق و کاملی از مشخصات فنی این محصول منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد در دو نسخه الکتریکی و احتراق داخلی با پیشرانه دیزلی یا بنزینی وارد بازار شود. این موضوع نیز در نشست خبری سال گذشته مدیران ب‌ام‌و مطرح شد که نسل جدید ایکس ۱ با پیشرانه احتراق داخلی یا کاملا الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.

این خودروساز آلمانی تایید کرده که ایکس ۱ در کارخانه رگنسبورگ در آلمان تولید خواهد شد، این بدان معنی هست که احتمال الکتریکی شدن این خودرو بسیار زیاد است. زیرا در کارخانه مذکور فقط وسایل نقلیه الکتریکی تولید می‌شود، بنابراین احتمالا برنامه ریزی برای تولید این خودرو الکتریکی شکل گرفته است.

بنابراین باید منتظر بود و دید که ایکس ۱ کاملا الکتریکی می‌تواند جبران فروش سال‌های گذشته را برای این خودرو انجام دهد؟ فقط زمان مشخص می‌کند که سرنوشت این خودرو در بازار اس‌یووی‌های کامپکت چه خواهد بود.

کد خبر: ۸۳٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha