۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱
سریال بلاتکلیفی کشتارگاه صنعتی ایلام پایانی ندارد
یادداشت؛

سریال بلاتکلیفی کشتارگاه صنعتی ایلام پایانی ندارد

ایلام- «واحد صنعتی کشتار دام ایلام بعد از گذشت سال ها هنوز دارای مشکلات بسیار زیادی است» این جملات بخشی از یادداشت عباس خزلی فعال رسانه‌ای برای بازار است که در ادامه می خوانید.

عباس خزلی؛ بازار: کاش سازمان خصوصی سازی قبل از واگذاری یک اعتبار سنجی انجام دهد که افرادیکه طرح های بزرگ به آنها واگذار می کنند، می توانند آن را اداره کنند.

واگذاری های بدون اعتبار سنجی توقعات از دولت را بالا برده و هر روز شاهد رکود و یا تعطیلی طرح ها و بیکاری کارگران خواهیم بود.

کشتارگاه صنعتی ایلام یکی از بزرگترین طرح های صنعتی کشور که در دهه هفتاد به دلیل اهمیت زیاد آن توسط رئیس جمهور وقت افتتاح و بیش از ۷۰نفر در آن به کار مشغول شده است.

استان ایلام با وجود یک هزار و ۶۹۰ واحد دامداری، یکی از قطب های دامداری کشور زمینه مناسبی برای فعالیت این واحد صنعتی بزرگ را دارا است، ولی عدم مدیریت صحیح و عدم اعتبار سنجی افراد توسط سازمان خصوصی سازی باعث شده است تا این طرح موفق نباشد

واحد صنعتی کشتار دام ایلام با زمینی بالغ بر ۸۵ هزار متر مربع و۱۱ هزار متر بنا پس از کش و قوس های فراوان توسط سازمان خصوصی سازی به صورت اقساط بلند مدت در اسفندماه ۹۷واگذار شده است.

هدف از واگذاری این طرح بزرگ صنعتی عرضه گوشت بهداشتی و اشتغالزایی کارگرانی است که سال ها در این واحد صنعتی فعالیت می کردند، بوده است.

استان ایلام با وجود یک هزار و ۶۹۰ واحد دامداری، یکی از قطب های دامداری کشور زمینه مناسبی برای فعالیت این واحد صنعتی بزرگ را دارا است، ولی عدم مدیریت صحیح و عدم اعتبار سنجی افراد توسط سازمان خصوصی سازی باعث شده است تا این طرح موفق نباشد.

سریال بلاتکلیفی کشتارگاه صنعتی ایلام پایانی ندارد

در این گونه طرحهای بزرگ هیئت مدیره باید توان مالی داشته باشد که بتواند دام مورد نیاز آن را تامین ومنتظر حق العمل کاری نباشد و هرروز به بهانه کشتار غیر مجاز اقدام به تعطیلی آن نکند.

مسئولان استان به مدت یک ماه تمام کشتارهای غیر مجاز استان را تعطیل کردند که مالک کشتارگاه بهانه ای نداشته باشد ولی متاسفانه باز افاقه نکرد.

در حالیکه این طرح بزرگ با مبلغی حدود ۱۱میلیارد تومان به صورت کاملا اقساط و به مدت ۱۰ سال واگذار شده است مالک آن انتظار دارد که دام مورد نیاز آن هم توسط دولت تهیه شود.

مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام می گویند بارها با مدیرعامل این شرکت وارد گفتگو شده ایم تا با دامداری های استان قرارداد منعقد کند و دام مورد نیاز آن تهیه کند، ولی هر بار به بهانه ای سر باز می زند.

این واحد بزرگ صنعتی با تجهیزات بسیار مدرن که اکنون قیمت تقریبی آن بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان است و در مدت کمتر از دوسال صاحب آن به این سرمایه نجومی رسیده و دیگر تعلل، بهانه ویا تعطیلی آن قابل توجیه نیست

این طرح بزرگ باید با برنامه ریزی افق خود را در کشور و صادرات ببیند نه اینکه فقط به کشتار تعداد قلیلی دام آن هم به صورت حق العمل کاری بسنده کند.

این واحد بزرگ صنعتی با تجهیزات بسیار مدرن که اکنون قیمت تقریبی آن بالغ بر ۳۰۰میلیارد تومان است و در مدت کمتر از دوسال صاحب آن به این سرمایه نجومی رسیده و دیگر تعلل، بهانه ویا تعطیلی آن قابل توجیه نیست.

برابر اطلاعات واصله تاکنون چند قطعه زمین برای ایجاد پروار بندی توسط دستگاه های ذیربط هم به ملک کشتارگاه پیشنهاد شده ولی نپذیرفته است.

باتوجه به اینکه این طرح یکی از سرمایه های بزرگ استان است و با قیمتی بسیار پایین هیچ واگذار شده است، هرگونه تعلل و بهانه توسط مالک آن توجیهی ندارد.

به نظر می رسد مسئولان قضایی استان با توجه به اهمیت موضوع باید ورود کرده و اجازه تضییع حق مردم استان محروم ایلام را به هیچکسی ندهند، چراکه تعطیلی این کشتارگاه باعث بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی های این کشتارگاه می شود.

کد خبر: ۸۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha