۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
بوشهر کمبود برنج و شکر ندارد؛ روغن همچنان کم‌یاب
گزارش بازار از توزیع کالاهای اساسی؛

بوشهر کمبود برنج و شکر ندارد؛ روغن همچنان کم‌یاب

بوشهر- علی‌رغم تلاش‌هایی که برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان بوشهر صورت گرفته، روغن به ویژه جامد و سرخ‌کردنی کم‌یاب است.

بازار؛ گروه استان‌ها: هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و در طول این ماه تلاش‌های گسترده‌ای برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله برنج، روغن، مرغ و... صورت می‌گیرد و امسال هم در استان بوشهر اقدامات لازم انجام شده است.

علی‌رغم تلاش‌های خوبی که برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان بوشهر صورت گرفته است، هنوز هم کمبودهایی در سطح استان مشاهده می‌شود و برخی کالاها نیز با قیمت غیرواقعی به فروش می‌رسند.

یکی از اقلامی که در سطح بازار به خوبی تامین نشده است، روغن و خصوصا روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی است و عمده روغن موجود در بازار، روغن‌های پخت و پز است که همه نیازهای مردم را تامین نمی‌کند.

در زمینه مرغ هم علی‌رغم اینکه همه روزه مرغ در سطح بازار وجود دارد ولی نرخ مصوب رعایت نمی‌شود و در برخی روزها قیمت افزایش زیادی می‌یابد که موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

کمبود روغن و سرگردانی شهروندان
یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مسئولان ماه‌ها است که برای تامین روغن مورد نیاز مردم وعده می‌دهند ولی هنوز هم روغن در سطح بازار به خوبی یافت نمی‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌ها همچنان با کمبود روغن روبرو هستند و وقتی برای روغن مراجعه می‌کنیم، در قفسه‌ها روغن سرخ‌کردنی ایرانی یافت نمی‌شود و فروشندگان به صورت موردی روغن را به مشتری‌ها می‌دهند

باقر امیدنیا اضافه کرد: بسیاری از فروشگاه‌ها همچنان با کمبود روغن روبرو هستند و وقتی برای روغن مراجعه می‌کنیم، در قفسه‌ها روغن سرخ‌کردنی یافت نمی‌شود و فروشندگان به صورت موردی روغن را به مشتری‌ها می‌دهند.

وی اظهار کرد: در ویترین مغازه‌ها و فروشگاه ها روغن‌های خارجی با قیمت بالای ۱۰۰ هزار تومان وجود دارد که از قدرت خرید ما خارج است و فقط باید فروشگاه به فروشگاه برای خرید روغن ایرانی بگردیم.

بوشهر کمبود برنج و شکر ندارد؛ روغن همچنان کم‌یاب

وی تاکید کرد: بسیاری از روغن‌هایی که در فروشگاه‌ها توزیع می‌شوند، روغن پخت و پز هستند و روغن سرخ‌کردنی بسیار کم و به ندرت یافت می‌شود و روغن جامد هم کم شده است.

نظارت بر قیمت مرغ بیشتر شود
یکی از شهروندان دشتستانی به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه چند ماهی است که وضعیت توزیع مرغ در سطح بازار خوب نیست و در برخی از روزها شاهد کمبود مرغ در سطح شهر هستیم.

امیررضا عباس‌زاده اضافه کرد: قیمت مرغ هم طی روزهای مختلف متغیر است و گویا قیمت ثابتی برای عرضه مرغ وجود ندارد و در فروشگاه‌های مختلف شاهد قیمت‌های متفاوتی هستیم.

وی خواستار نظارت بهتر و بیشتر بر روند توزیع مرغ در سطح استان شد و بیان کرد: با توجه به اینکه مسئولان اعلام می‌کنند کمبودی در بازار وجود ندارد، باید با نظارت بهتر و بیشتر مانع از گران‌فروشی آن شوند.

کمبود برنج و شکر نداریم/ روغن کم است
یکی از مغازه‌داران به خبرنگار بازار گفت: در راستای تامین برنج مورد نیاز شهروندان کمبودی در سطح بازار وجود ندارد و قیمت آن نیز تغییر چندانی نداشته است و هم‌اکنون هم برنج ایرانی و هم برنج هندی به وفور موجود است.

سید حسین موسوی اضافه کرد: در مورد روغن همچنان با کمبود روبرو هستیم. هر چند نسبت به چند ماه پیش که روغن خیلی کم بود، شاهد توزیع بیش از دو برابری هستیم ولی هنوز هم نیازهای بازار به خوبی تامین نمی‌شود.

وی اضافه کرد: روغن‌های پخت و پز به خوبی از سوی تولیدکنندگان و شرکت‌های پخش تامین می‌شود ولی برای دریافت روغن سرخ‌کردنی و روغن جامد همچنان مشکلاتی وجود دارد و به خوبی تامین نمی‌شود.

همچنان فروش اجباری دیگر کالاها مثل رب و چای و . . . در کنار توزیع روغن وجود دارد که ما را با مشکل روبرو می‌کند

موسوی تاکید کرد: افزایش قیمتی در روغن نسبت به ماه‌های قبل نداشته‌ایم و جز افزایش جزئی که در سال قبل در قیمت روغن صورت گرفته بود، اکنون افزایش جدیدی در قیمت روغن نداریم.

این مغازه‌دار با انتقاد از وضعیت توزیع روغن برای فروشگاه‌ها تصریح کرد: همچنان فروش اجباری دیگر کالاها مثل رب و چای و ... در کنار توزیع روغن وجود دارد که ما را با مشکل روبرو می‌کند.

وی از افزایش قیمت شکر در سطح بازار خبر داد و افزود: طی حدود یک ماه اخیر قیمت شکر افزایش چندانی نداشته ولی موجودی شکر مطلوب است و کمبودی در بازار وجود ندارد.

کالای اساسی مورد نیاز مردم تامین شد
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی و تلاش خوبی صورت گرفته است.

سید حسین حسینی از تامین نیازهای استان به کالاهای اساسی خبر داد و اضافه کرد: نیازهای مردم استان بوشهر به شکر، برنج، روغن و گوشت قرمز تامین شده و خوشبختانه کمبودی در این زمینه نداریم.

بوشهر کمبود برنج و شکر ندارد؛ روغن همچنان کم‌یاب

وی با اشاره به اینکه سهمیه برنج و شکر استان بوشهر اضافه شده و در حال جذب است، تصریح کرد: این کالاها تامین شده و از طریق شبکه توزیع در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا کمبودی در بازار نباشد.

حسینی از تامین برنج مورد نیاز در استان خبر داد و افزود: برنج تایلندی و هندی در استان تامین شده و هر کیلوگرم برنج تایلندی با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج هندی با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

نیازهای مردم استان بوشهر به شکر، برنج، روغن و گوشت قرمز تامین شده و خوشبختانه کمبودی در این زمینه نداریم

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنج مورد نیاز مردم نیز از طریق فروشگاه‌های منتخب، تعاونی‌های کارمندی و کارگری و بخشی نیز از طریق مراکز خیریه توزیع می‌شود تا به تنظیم بازار داخلی کمک کند.

وی از تامین شکر مورد نیاز در سطح استان خبر داد و افزود: شکر به صورت بسته‌های یک کیلوگرمی به قیمت هر بسته هشت هزار و ۷۰۰  تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

حسینی با اشاره به تامین شکر مورد نیاز قنادی‌های استان بوشهر از طریق اداره کل غله و خدمات بازرگانی فارس ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه  ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

وی از جذب هزار و ۷۰۰ تن سهمیه روغن از کارخانه‌های کشور خبر داد و اظهار داشت: این میزان روغن از طریق شرکت‌های پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز معین توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: سهمیه گوشت قرمز برای استان اختصاص یافته و پس از جذب مرحله اول، مرحله دوم جذب در حال انجام است که با قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

با توجه به تامین نیازهای استان بوشهر به کالاهای اساسی انتظار می‌رود نظارت مناسب بر توزیع و قیمت‌ها صورت گیرد تا کالاها با قیمت و میزان مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر: ۸۳٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha