۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
قانون تعرفه گذاری پرستاران فقط عزم دولت را می طلبد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

قانون تعرفه گذاری پرستاران فقط عزم دولت را می طلبد

میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در طی یکسال اخیر که کشور درگیر کرونا است، قول های متعددی در خصوص استخدام و مزایای شغلی به کادر درمان بویژه پرستاران دادند که کمتر جامه عمل پوشید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جلیل میر محمدی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد انتشار خبری مبنی بر مهاجرت ماهانه تعداد قابل توجه پرستار به کشورهای دیگر گفت: علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و پرداخت به موقع حق و حقوق پرستاران و مشخص کردن شرایط استخدامی پرستاران و تمام تلاش نمایندگان مجلس برای بهبود شرایط کادر درمانی بویژه پرستاران گویا عزمی جدی از طرف دولت در این خصوص وجود ندارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: تربیت یک پرستار و پزشک با هزینه نظام و بیت المال در مجموع دانشگاههای کشور و مهاجرت آنها از کشور به دلیل بی توجهی گروهی از مسئولان٬ خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: امروز پاندمی کرونا نیاز اکثر کشورها را به وجود پرستاران و پزشکان دیگر کشورها بیشتر کرده است. کشورهای اروپایی و آمریکایی با اعلام مزایای شغلی بهتر و حقوق بیشتر اقدام به پذیرش تعداد زیادی پرستار و پزشک از کشورهای مختلف می‌کنند که در سایه بی توجهی متولیان امر از کشور خارج می شوند. این در حالی است که کشور ما به لحاظ کمبود پرستار از استانداردهای جهانی فاصله دارد.

میرمحمدی میبدی ادامه داد:اگر بی‌توجهی به اشتغال، حقوق و بهبود شرایط فارغ التحصیلان پزشکی ادامه داشته باشد٬ بی‌شک کشور ضربه سنگینی می‌خورد. از سال گذشته زنگ هشدار خروج پزشکان و پرستاران در کشور به صدا درآمده است. ادامه دار بودن بی مهری به این گروه٬ تبعات گرانی را برای سلامت کشور در پی خواهد داشت.
قانون تعرفه گذاری برای کار پرستاران در مجلس مطرح شد اما تاکنون به نتیجه‌ای در این خصوص نرسیده‌ایم، ضرورت دارد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود جدی تری داشته باشند

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: قانون تعرفه گذاری برای کار پرستاران در مجلس مطرح شد اما تاکنون به نتیجه‌ای در این خصوص نرسیده‌ایم، ضرورت دارد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود جدی تری داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشور در موج چهارم کرونا قرار دارد و متاسفانه تعداد قربانیان روز به روز بیشتر می شود و کادر درمانی بیشتر از یکسال است که در خط مقدم مبارزه با بیماری بوده است٬ بی شک این گروه از مدافعان سلامت بیشتر در معرض آسیب‌های جسمی و روحی قرار دارند. گویا باید قوانین سفت و محکمی برای استخدام کادر درمانی در نظر بگیریم تا دولت مجاب به اجرای آنها باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران، پیشنهاد استخدام ۳۰ هزار پرستار به وزارت بهداشت را دادند٬ اما مسئولان به دلایل مختلف با این پیشنهاد موافقت نکردند. در طی یکسال اخیر که کشور درگیر بیماری کرونا است٬ وعده و وعیدها و قول‌های متعددی در خصوص استخدام و مزایای شغلی کادر درمانی به ویژه پرستاران دادند که کمتر جامه عمل پوشید.

کد خبر: ۸۳٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha