۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
اصلاح ۲ قانون مالیات برارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا با رویکرد تقویت تولید انجام شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاح ۲ قانون مالیات برارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا با رویکرد تقویت تولید انجام شد

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح دو قانون مالیات بر ارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نگاه و رویکرد تقویت تولید در مجلس انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تعیین تکلیف اصلاح دو قانون مالیات بر ارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح این دو قانون از دور دهم مجلس باقی مانده بود که در این دور بررسی و مصوب شد.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: قانون مالیات برارزش افزوده جزو قوانین موثر و تاثیرگذار در اقتصاد به جهت تامین منابع درآمدی برای دولت و شناسایی زنجیره مبادلات و فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود اما متاسفانه به دلیل یک سری از ایرادات موجب نارضایتی فعالان اقتصادی شده بود.

وی تاکید کرد: این اشکالات در بحث بازنگری و اصلاح قانون در مشورت با صاحبنظران و فعالان اقتصادی رفع شد تا این قانون باری بر دوش تولیدکنندگان نباشد.

طغیانی همچنین با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: این قانون دوره آزمایشی خود را طی می‌کرد و در بازنگری تلاش شد تا زنجیره‌ها و سامانه‌هایی که در قانون دیده نشده بود برای اثربخشی بیشتر لحاظ و به روزرسانی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اصلاح دو قانون مالیات بر ارزش افزوده و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با نگاه و رویکرد تقویت تولید در مجلس انجام شد و می‌تواند با رفع موانع کمک بزرگی به تولیدکنندگان کشورمان باشد، بویژه آنکه قاچاق کالا یکی از موارد آزاردهنده برای تولیدکنندگان بود و قاچاق کالا اجازه سرمایه‌گذاری لازم در کشور را نمی‌داد.

کد خبر: ۸۳٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha