۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
۱۰ هزار تن روغن خام در بندر انزلی ذخیره سازی شد/ کشتار ۵۵۰ تن مرغ
معاون سازمان صمت گیلان مطرح کرد

۱۰ هزار تن روغن خام در بندر انزلی ذخیره سازی شد/ کشتار ۵۵۰ تن مرغ

رشت- معاون سازمان صمت گیلان از ذخیره سازی ۱۰ هزار تن روغن خام در بندر انزلی خبر داد و گفت: بیش از هزار تن روغن نیز برای مصرف خانوار در استان توزیع شد.

 به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، محمد فیض اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان دو اقدام اساسی اجرای طرح نظارتی و تأمین و توزیع کالا در دستور کار سازمان صمت قرار می‌گیرد و در طرح نظارتی عمده تمرکز سازمان صمت بر روی کالاهای پر مصرف ماه رمضان مانند شکر، روغن و لبنیات است.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان با بیان اینکه طی این طرح نانوایی‌ها نیز پیوسته پایش می‌شود، افزود: در طرح‌های نظارتی اتاق اصناف، اداره‌کل تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف با سازمان صمت همکاری کرده و بازرسی‌ها در قالب گشت‌های مشترک در دو شیفت انجام می‌شود.

فیض با اشاره به اینکه در تأمین و توزیع کالا وزارتخانه صمت چند کالا را برای توزیع در استان در نظر گرفته است، ابراز داشت: یکی از کالاها روغن پخت و پز، سرخ کردنی و نیمه جامد است که هزار و ۱۵۷ تن روغن خانوار از ۷ کارخانه خارج استان که در گیلان شرکت پخش دارند در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های استان و واحدهای صنفی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰ تن روغن بخش صنف نیز برای گیلان در نظر گرفته شده است، عنوان داشت: همچنین سال گذشته میزان هزار و ۵۰ تن روغن از شرکتی طلب داشتیم که با پیگیری‌ها و مکاتبات کارخانه مذکور از ۲۵ فروردین توزیع هزار و ۵۰ تن روغن سال گذشته را در شرکت‌های پخش گیلان آغاز کرد.

معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان تصریح کرد: ۸۰۰ تن شکر خانوار تنظیم بازار به استان گیلان داده شده که در بسته‌بندی یک کیلویی و به قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان توزیع می‌شود؛ ۶ واحد بسته‌بندی برای بسته بندی این میزان شکر اعلام آمادگی کردند و مشخص شده که هر کدام از واحدهای بسته‌بندی کدام شهرها را پوشش ‌دهد.

فیض خاطرنشان کرد: ۷۹ تن گوشت منجمد تنظیم بازار برای گیلان در نظر گرفته شد که برش شهرستانی آن انجام و به ادارات صمت شهرستان ها ابلاغ شده که مباشران خود را به شرکت پشتیبانی امور دام معرفی کرده و گوشت را تحویل بگیرند؛ ۷۷ هزار تومان قیمت خرید گوشت منجمد و ۸۰ هزار تومان نیز قیمت مصرف‌کننده آن است.

کشتار ۵۵۰ تن مرغ در گیلان
وی از کشتار ۵۰۰ الی ۵۵۰ تنی مرغ در گیلان خبر داد و بیان کرد: روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در استان گیلان توزیع می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد همچنین گیلان به طور متوسط ۳۵۰ تن مرغ، برای تهران و البرز را نیز تأمین می‌کند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان عنوان داشت: علاوه بر آن اقلام مربوط به ماه مبارک رمضان نیز قیمت‌گذاری و ابلاغ آن نیز انجام شد که حوزه‌های نظارتی، بازرسین اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نیز وظیفه پایش نرخ‌ها را دارند.

فیض خاطرنشان کرد: همچنین بازرسین ما در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گشت‌های مشترکی را با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ستاد کرونا و نیروی انتظامی در سطح واحدهای صنفی دارند تا رعایت شیوه نامه‌های ابلاغ شده را پایش کنند.

وی درباره ذخیره‌سازی اقلام اساسی ابراز داشت: حدود ۱۰ هزار تن ماده خام روغن در بندرانزلی ذخیره شده و به لحاظ ذخیره گندم و آرد نیز مشکلی وجود نداشته و ذخایر به اندازه کافی وجود دارد؛ در خصوص روغن خانوار نیز از دو کارخانه هر کدام ۵۰۰ تن سهمیه فوق‌العاده دریافت شد که برش شهرستانی آن نیز ۲۵ فروردین انجام شده و به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

فیض از توزیع ۵۰ هزار تن روغن خانوار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور خبر داد و گفت: در شبکه توزیع تمرکز ما بر روی ۴ بخش است و یک بخش واحدهای صنفی بوده که شبکه‌های مویرگی دارند و سعی ما این است که در سهمیه‌های تخصیص داده شده حداقل ۳۰ درصد را برای این بخش در نظر بگیریم.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: بخش دیگر شبکه‌های منتخب، تعاون روستایی است که از طریق این شبکه‌ها تخصیص کالا برای روستاها انجام می‌شود همچنین از دیگر نقاط هدف در ساماندهی، شبکه توزیع فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای است.

کد خبر: ۸۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha