۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
 تولید گوجه فرنگی در زنجان به ۳۷۰ هزار تن رسید/ ضرورت ایجاد شرکت‌های تبدیلی
رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان:

تولید گوجه فرنگی در زنجان به ۳۷۰ هزار تن رسید/ ضرورت ایجاد شرکت‌های تبدیلی

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: طی سال گذشته با رعایت الگوی کشت تولید گوجه فرنگی در استان زنجان به ۳۷۰ هزار تن رسید.

مهدی رنگ‌رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سال های گذشته شاهد کشت زیاد محصول گوجه فرنگی در استان زنجان بودیم، گفت: در این خصوص باید این محصول فرآوری شود. 

وی اظهار کرد: صنایع تبدیلی اقدام به خرید گوجه‌فرنگی در فصل خود کرده و آن را نگه‌داری می‌کنند و به صورت برنامه‌ریزی شده این محصول را وارد بازار خواهند کرد؛ چرا که ظرفیت نگه‌داری، تبدیل، بسته‌بندی و ارسال این محصول را دارند، بنابراین برای برون‌رفت از این مشکل می‌توان با ایجاد شرکت‌های تبدیلی یکی از حلقه‌های مفقوده را بازسازی کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: به هر میزان که در استان زنجان این حلقه‌های مفقوده را در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و نیز صنایع تبدیلی تکمیل کنیم، قادر خواهیم بود مشکلات این بخش را کاهش داده و حتی سرریز سایر استان‌ها را در این زمینه جذب استان کنیم.

رنگ رونا تاکید کرد: ما هر سال شاهد مازاد تولید در بحث برخی از محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی هستیم که این موضوع محدود به استان زنجان نبوده و در کل کشور با این مشکل مواجه هستیم و برای رفع این مشکل باید به سمت صنایع تبدیلی روی بیاوریم و این موضوع در استان تقویت شود و مشکلات فرآوری آن رفع و حل شود. 

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی و هدررفت محصولات کشاورزی را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان با بیان اینکه، توسعه صنایع تبدیلی در جهت رشد اقتصادی  حرف اول را می زند، ابراز داشت: بسیاری از محصولات کشاورزی دارای مدت زمان مصرف کمی دارند که در این میان صنایع تبدیلی مصرف این محصولات را افزایش می یابد. 

رنگ رونا افزود: طی سال گذشته با رعایت الگوی کشت تولید گوجه فرنگی به بیش از ۳۷۰ هزار تن رسید و نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است. 

کد خبر: ۸۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha