۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
افزایش ۷ هزار و ۱۰۰ مگاواتی تولید برق از نیروگاه های خورشیدی خراسان جنوبی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۷ هزار و ۱۰۰ مگاواتی تولید برق از نیروگاه های خورشیدی خراسان جنوبی

بیرجند-دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت:میزان انرژی تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خراسان‌جنوبی بیش از ۷هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت افزایش داشته است.

 مهدی دادگر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: میزان تولید برق در نیروگاه‌های خراسان‌جنوبی در سال گذشته دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۸۶۱ مگاوات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار و ۶۸۰ مگاوات ساعت در نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ و ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۸۱ مگاوات ساعت نیز در نیروگاه‌های شهید کاوه و گازی قائنات تولید شده است.

دادگر ادامه‌داد: میزان مصرف برق در سال ۹۸ در خراسان‌جنوبی یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۵۴۰ مگاوات ساعت و در سال ۹۹ نیز ۱ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۵۱۸ مگاوات ساعت بوده است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد مصرف در تعرقه‌های مختلف و فصول سال متفاوت است ولی خراسان حنوبی کمترین میزان مصرف خانگی را در کل کشور دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی همچنین از بهره‌برداری ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی  متصل به شبکه در استان خبر داد و گفت : اغلب نقاط خراسان‌جنوبی ظرفیت سرمایه‌گذاری در خصوص انرژی‌های خورشیدی را دارد.

دادگر گفت:جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از مهمترین مزایای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی افزود: هر نیروگاه خورشیدی  ۵ کیلوواتی خانگی در سال بالغ بر ۹ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند که معادل این تولید از طریق نیروگاه گازی نیاز به مصرف دو هزار و ۵۵۶ مترمکعب گاز و هزار و ۹۸۰ لیتر آب دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی یادآورشد: میزان انرژی تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن ۷هزار و ۱۰۰ مگاوات ساعت افزایش داشته است.

کد خبر: ۸۳٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha