۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
صنایع تبدیلی از هدر رفت ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در زنجان جلوگیری می‌کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

صنایع تبدیلی از هدر رفت ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در زنجان جلوگیری می‌کند

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه جهاد کشاورزی زنجان در سال جهش تولید نسبت به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و توسعه صنایع دستی برنامه ریزی لازم را داد، گفت: طی چند سال گذشته توسعه صنایع تبدیلی و میزان فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از ۵۰ درصد محصولات کشاورزی استان فرآوری شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زیتون، انگور، گندم، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیر، عمده محصولات کشاورزی قابل فراوری استان اسـت، گفت: برای ارتقای بهره وری و ارزش افزوده در زمینه تولیدات، توسعه صنایع تبدیلی جزو برنامه های مهم در استان است و توسعه صنایع تبدیلی در گرو بهره گیری از همه ظرفیت‌ها بوده و صنایع تبدیلی سود فراوانی برای کشاورزان دارد. 

تاراسی با بیان اینکه با فرآوری محصولات کشاورزی از هدر رفت بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان جلوگیری می‌شود،ابراز داشت: به عنوان مثال با فرآوری انگور کشمش،شیره انگور،غوره تولید می شود که هر کدام سود فراوانی را نصیب کشاورزان می کند که در این میان به توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ویژه توجه شود. 

وی با بیان اینکه زنجیره تولید، توسعه صنایع تبدیلی و راه‌اندازی واحدهای تکمیلی بخش کشاورزی موثرترین راهکار کاهش خام‌فروشی محصولات کشاورزی است، یادآور شد: زنجان ظرفیت لازم برای توسعه صنایع تبدیلی را دارد.

کد خبر: ۸۳٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha