۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

۴۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان آبیک اختصاص یافت

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک اختصاص یافت.

یدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طرح انتقال آب از سد طالقان به استان از کارهای مهمی است که در حال اجراست و تلاش می کنیم تا در زمان مقرر به پایان برسد و مردم از آب شرب سالم و گوارا بهره مند شوند.

ملکی تصریح کرد: اجرای این طرح با احداث ۳۲۰ کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با ارزش افزوده امروز حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان می شود که در صورت تکمیل آن قادریم آب شرب ۱۶ شهر(دو شهر جدیدا اضافه شده) و ۱۹۴ روستا را تامین کنیم که در فاز اول انتقال آب به شهر آبیک در اولویت قرار دارد.

وی گفت: برای خرید لوله های مورد نیاز شبکه خط انتقال آب به آبیک که حدود ۹۰ میلیارد تومان برآورد می شود مناقصه برگزار شد که امروز با مساعدت سازمان برنامه و بودجه ۶۰ میلیارد تومان دیگر به استان اختصاص دادند که ۴۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به شهرستان آبیک و ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نهب هزینه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد:برای خرید لوله ۵۰ میلیارد تومان نیاز داشتیم که با این گشایش به تعهدات خود عمل کرده و در تابستان خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک آماده بهره برداری خواهد شد.

۵ میلیون مترمکعب سهم آب صنعت
ملکی در ادامه یادآور شد: برای اجرای ادامه کار که هزینه بسیار سنگینی دارد درصددیم با اختصاص پنج میلیون مترمکعب سهمیه آب بخش صنعت آن را به عنوان آورده بخش دولت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا پروژه سریعتر عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: با این مجوز فراخوان داده شده تا متقاضیان بخش خصوصی وارد مشارکت شوند که تاکنون یک مجموعه بزرگ هم وارد کار شده که تا ۳۰ فروردین فرصت هست تا متقاضیان در فراخوان شرکت کنند و ما فاز دوم را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین بیان کرد: با اعلام فراخوان و پس از تایید اسناد از سوی وزارت نیرو در روزهای آینده یک پیمانکار و مجری نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: با انتخاب پیمانکار نهایی مجموعه پروژه که شامل اجرای ۳۲۰ کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه بزرگ است توسط این مجری ساخته خواهد شد که ارزش طرح بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

خط انتقال زیاران تا آبیک در اولویت
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: خط انتقال لوله آب از زیاران تا آبیک به طول ۱۷.۵ کیلومتر آغاز شده که ۸ کیلومتر آن اجرا شده و در حال حاضر عملیات ساخت تصفیه خانه۲۰ درصد و خط انتقال بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اعتبارات به موقع تامین شود تا خرداد ماه می توانیم این کار بزرگ را آماده افتتاح کنیم.

ملکی ضمن تقدیر از حمایت و پیگیری استاندار، نمایندگان استان و مسئولان وزارت نیروی اظهار امیدواری کرد این پروژه که از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان است بتواند به عنوان پروژه مهم ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفته و یکی از خواسته های دیرین مردم منطقه در تامین آب شرب سالم و بهداشتی و گوارا برای یک چشم انداز ۲۵ ساله تامین شود.

کد خبر: ۸۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha