۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیازمند دانش و اطلاعات
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

سرمایه گذاری در بازار رمزارزها نیازمند دانش و اطلاعات

دارابی، کارشناس بازار سرمایه گفت: مردم برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی چون رمز ارزها حتما اطلاعات کافی کسب کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

به گزارش بازار، همایون دارابی گفت: رمز ارزها وسیله مبادله ای هستند که از یک کیف الکترونیکی به کیف الکترونیکی دیگر منتقل می شوند.

وی ادامه داد: پول های الکترونیکی کم کم جای خود را به رمزارزها دادند و در گروه سرمایه گذاری مالی و پولی گنجانده می شوند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه رمز ارز ها وابسته به هیچ بانک مرکزی و دولتی نیستند، هیچگونه نظارتی هم بر انها صورت نمی گیرد و امکان دستکاری قیمت در انها وجود دارد.

دارابی گفت: بیت کوین که به عنوان اولین رمز ارز شناخته شده است قیمت ان در برهه ای از زمان تا ۱۹ هزار دلار افزایش یافت اما بعد از مدت کمی با ریزش زیاد به قیمت ۳ هزار دلار رسید.

وی تصریح کرد: وقتی مردم عادی که اطلاعات درستی از نحوه سرمایه گذاری رمزارزها ندارند با نوسان قیمتی رمز ارز دچار ضرر می شوند.

دارابی ادامه داد:رمز ارز ها در جهان متنوع هستند و بجز چند ارز شاخص که قیمت بالایی دارند برخی از افراد به سراغ ارزهای با قیمت پایین می روند که این ارز ها در برخی مواقع با ریزش ارزهای اصلی، با افت زیاد قیمتی از بین می روند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همیشه به مردم توصیه کردیم که در بحث سرمایه گذاری وارد مقوله های تخصصی که اطلاعات کافی ندارند، نشوند چون به دلیل ناآگاهی ممکن است زیان زیادی را تجربه کنند.

دارابی بیان کرد: وقتی وارد بازارهایی چون مسکن، خودرو بورس می شوید مطمئن هستید که نهاد ناظری بر این بازار ها نظارت می کنند و مورد حمایت قرار می گیرید.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از مسئولان می خواهم با ایجاد امکان سرمایه گذاری ریالی با صدور مجوز به صندوق های رمز ارز، اقبال عمومی را تحت کنترل خود در بیاورند تا با خروج دلار لطمه ای به اقتصاد وارد نشود.

وی افزود: اگر صندوق رمز ارزها در کشور ایجاد شود و تحت نظارت باشد، این بازار شفاف می شود.

دارابی گفت: رمز ارزها مانند سایر سرمایه گذاری ها نیازمند دانش بسیاری است که مردم باید اطلاعات لازم را کسب کنند.

کد خبر: ۸۳٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha