۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
ورود «مایکروسافت» با هوش مصنوعی به دنیای سلامت و پزشکی
«بازار» گزارش می دهد

ورود «مایکروسافت» با هوش مصنوعی به دنیای سلامت و پزشکی

مایکروسافت با خرید یک موسسه فعال درحوزه هوش مصنوعی و درمان، قلمرو خود را به دنیای پزشکی و سلامت کشاند؛ این غول فناوری در نظر دارد با چندین پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی به درمان بیماری های لاعلاج بپردازد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: کمپانی مایکروسافت حوزه فعالیت های خود را با خرید شرکت هوش مصنوعی Nuance  به دنیای پزشکی و مراقبت های بهداشتی گسترش داد، این شرکت طی یک قرار داد ۱۶ میلیارد دلاری رسما به رویای دیرینه خود که ادغام هوش مصنوعی و درمان بیماری ها است، جامه عمل پوشاند و قرار است با ارتقاء کلودهای مایکروسافت کار خود را آغاز نمایید.

گفتنی است، کمپانی مایکروسافت از مدت ها پیش آمادگی خود را برای ورود به این حوزه اعلام نموده بود و اکنون با خرید این شرکت قصد دارد انقلابی عظیم در درمان بیماری های لاعلاج از جمله سرطان و آلزایمر را از طریق نرم افزار های هوشمند، ماشین های یادگیری و هوش مصنوعی ایجاد کند.

مدیر عامل مایکروسافت ضمن تایید این خبر اعلام کرد: هوش مصنوعی از جمله تکنولوژی هایی است که دامنه سیطره خود را به تمامی جوانب زندگی ما کشانده است و به نظر می رسد بدون تکرار خطاهای انسانی نه تنها بسیار خوب عمل می کند بلکه عاری از هر گونه خطا و خستگی است؛ و اکنون زمان آن فرار رسیده است که از این پدیده منحصر به فرد برای درمان بیماری ها و حوزه سلامت و پزشکی استفاده شود و ما یقین داریم تمام تلاش های ما تاثیرات شگرفی را به جای خواهند گذاشت.

وی گفت: ما قصد داریم با همکاری شرکای خود تمامی ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را به دستان دانشمندان و متخصصین برسانیم تا از این طریق بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند و مفید ترین ارتباطات بین مولفه های موجود را برای درمان های ناشناخته بیابند.

کمپانی Nuance یکی از موسسات فعال در حوزه هوش مصنوعی است که در چندین سال اخیر بر روی فناوری DAX متمرکز بوده است، این فناوری یک نرم افزار هوش مصنوعی است که با هدف ارتقاء کمک های پزشکی، مستند سازی، درمان، پذیرش بیماران و  سلامت از راه دور مورد استفاده قرار می گیرد.

مارک بنجامین مدیر عامل این شرکت فناوری گفت: فناوری هوش مصنوعی DAX یک پکیج کامل است که دارای ارزش مادی ۳ تا ۴ میلیارد دلار می باشد و قرار است توسط مایکروسافت به مرحله اجرا در بیاید که کاملا با اهداف جدید مایکروسافت در حوزه سلامت مطابقت دارد.

بنجامین در ادامه افزود: هوش مصنوعی DAX تنها پکیج همکاری ما نخواهد بود، پروژه های دیگری از بسترهای های همکاری Nuance  و مایکروسافت به مرحله اجرا در خواهند آمد که از آن جمله می توان به  اجرای پروژه GPT-۳ که شبیه یک مدل زبانی است، اشاره کرد؛ این مدل مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI خواهد بود و قرار است متون های شبیه سازی شده همانند زبان انسانی را تولید کند و برای درمان  برخی بیمار های مادرزادی از جمله ناشنوایان مثمر ثمر واقع شود.

سومین پروژه مد نظر مایکروسافت هوش مصنوعی استراتژیک مغزی است که به دنبال درمان آلزایمر و سایر اختلالات ذهنی و مغزی است که علم پزشکی به تنهایی پیشرفت های چشمگیری در آن نداشته است؛ این پروژه قرار است با همکاری چندین موسسه معتبر درمان آلزایمر و فراموشی در سراسر دنیا شروع شود.

البته، این قرارداد مایکروسافت دومین قرارداد بزرگ این شرکت بعد از خرید لینکدین در سال ۲۰۱۶ است که با مبلغی حدود ۲۶ میلیون دلار صاحب امتیاز آن شد.

کد خبر: ۸۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha