۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
رشد ۷ درصدی بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام تا ۱۰ سال آینده
بازار گزارش می دهد

رشد ۷ درصدی بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام تا ۱۰ سال آینده

کارشناسان معتقدند با افزایش مصرف انواع گوشت در سراسر دنیا بازار خوراک دام و به ویژه پروبیوتیکهای خوراک دام روند روبه رشدی خواهد داشت به طوری که تا سال ۲۰۳۱ رشدی ۷درصدی را تجربه خواهد کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: به گفته کارشناسان جهانی با توجه به روند روبه رشد مصرف انواع گوشت در سراسر دنیا انتظار می رود بازار جهانی خوراک دام و طیور روند رو به رشدی را طی کند. این در حالی است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تا ۱۰ سال آینده بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام حدود ۷ درصد گسترش خواهد یافت.

از سوی دیگر بر اساس داده های آماری موجود، در حال حاضر فروش پروبیوتیک های مایع در خوراک دام حدود ۵۵ درصد از کل سهم بازار جهانی را تشکیل می دهد.

گزارشات جهانی همچنین نشان می دهد که فروش پروبیوتیک های خوراک دام در نیمه دهه گذشته یعنی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در سراسر جهان به میزان ۵.۹ درصد داشته است. به خصوص اینکه در مناطقی مانند آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن و خاورمیانه بیشترین تقاضا را برای افزایش مصرف گوشت به ثبت رسیده است.

گزارشات جهانی بیانگر این است که در حال حاضر کشور چین بیشترین مصرف کننده پروبیوتیک های خوراک دام است زیرا تعداد زیادی دام در این کشور پرورش داده می شود

چین، هند و آلمان؛ تولیدکنندگان برتر پروبیوتیک های خوراک دام در آسیا و اروپا
گزارشات جهانی بیانگر این است که در حال حاضر کشور چین بیشترین مصرف کننده پروبیوتیک های خوراک دام است زیرا تعداد زیادی دام در این کشور پرورش داده می شود. چین همچنین بزرگترین کشور پرجمعیت و مصرف کننده اصلی محصولات گوشت و مرغ است به طوری که سالانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون تن گوشت مصرف می کند.

از سوی دیگر گزارشات نشان می دهد که دو کشور «چین و هند» بزرگترین مصرف کننده و همچنین تولیدکننده پروبیوتیک های خوراک دام هستند. این در حالی است که کشور آلمان نیز به عنوان رهبر بازار پروبیوتیک در اروپا محسوب می شود که با سرعت بالایی در حال رشد است و پس از آن فرانسه در جایگاه دوم تولیدکنندگان برتر پروبیوتیک های خوراک دام در اروپا قرار دارد.

رشد ۷ درصدی <a class=بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام تا ۱۰ سال آینده" height="358" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/04/15/4/73966.jpg" width="600" />
روند شد بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱

نقش پروبیوتیک های خوراک دام در افزایش عملکرد حیوانات
جالب است بدانید به گفته متخصصان امر استفاده از پروبیوتیک ها در خوراک دام فوایدی را برای هضم غذا، بالا بردن عملکرد حیوانات و سیستم ایمنی بدن نشان داده است. در حالی که جمعیت میکروب شکمبه برای هضم مناسب خوراک و سلامت حیوان باید سالم و به تعداد کافی باشد. گفتنی است پروبیوتیک ها محصولاتی هستند که حاوی میکروارگانیسم های زنده (باکتری ها و یا مخمرها) هستند. در واقع پروبیوتیک ها قندهای غیر قابل هضم هستند که در کمک به میکروب های مفید و محافظت در برابر میکروب های مضر نقش مفیدی دارند و در نتیجه یک روده سالم برای حیوانات دامی ایجاد می کنند.

پروبیوتیک ها خوراک دام عمدتا به دو صورت خشک و مایع در بازارهای جهانی عرضه می شود که شکل مایع آن دارای سرعت جذب سریع، هضم آسان و بهینه سازی بالاتری هستند

پروبیوتیک های مایع و خشک؛ دو فرم رایج در بازار جهانی خوراک دام و طیور
در حال حاضر تولیدکنندگان پروبیوتیک به طور منظم محصولات جدیدی را در بازار تولید و عرضه می کنند و به این ترتیب محصولات بی شماری با اهداف مختلف مانند سلامت روده، هضم غذا و غیره در بازار موجود است. لازم به ذکر است که پروبیوتیک ها به صورت قرص، کپسول، پودر و مایع نیز موجود هستند.

در حقیقت پروبیوتیک های خوراک دام توسط حیواناتی مانند گاو، گوسفند، مرغ، بوقلمون، اسب و حیوانات آبزی به عنوان غذا مصرف می شود و عمدتا، پروبیوتیک ها به صورت خشک و همچنین مایع به فروش می رسند. پروبیوتیک های مایع با غذا مخلوط می شوند، که به راحتی توسط حیوانات قابل مصرف است و به عبارت ساده تر این دسته از پروبیوتیک ها دارای سرعت جذب سریع، هضم آسان و بهینه سازی بالاتری هستند.

این در حالی است که پروبیوتیک های خشک سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارد و این فرم آن مزایای بسیاری برای مصرف کنندگان و همچنین تولید کنندگان دارد. به عنوان مثال تهیه و نگهداری آنها آسان است و مناسب ترین پروبیوتیک های گران قیمت هستند.

همچنین دیگر نکته جالب توجه در مورد پروبیوتیک های خوراک دام این است که عمدتا، به دو دسته «باکتریایی و غیر باکتریایی» تقسیم می شوند.

در حقیقت پروبیوتیک های باکتریایی مانند بیفیدوباکتریوم برای مقابله با عفونت های ریوی، یبوست و تقویت ایمنی مفید است. همچنین «انتروکوک» برای درمان چندین بیماری مانند سندرم روده تحریک پذیر و اسهال ناشی از آنتی بیوتیک و پیشگیری از بیماری های مختلف عملکردی و مزمن روده استفاده می شود. از سوی دیگر در پروبیوتیک های غیرباکتریایی، مخمرها و قارچ ها بیشترین نقش را دارند.

کد خبر: ۸۳٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha