۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
نهایی شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن «اسپوتنیک وی»
سفیر ایران در روسیه خبر داد

نهایی شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن «اسپوتنیک وی»

جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: قرارداد جدید خرید ۶۰ میلیون دز واکسن «اسپوتنیک وی» از روسیه نهایی شد.

به گزارش بازار، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اعلام خبر نهایی شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن اسپوتنیک - وی از روسیه گفت با اتمام مراحل ارسال محموله‌های باقیمانده از قرارداد نخست، قرارداد جدید نیز از ابتدای خرداد وارد مرحله اجرایی می‌شود.

جلالی با بیان اینکه براساس قرارداد نخست، روسیه متعهد به ارسال یک میلیون واکسن، معادل ۲ میلیون دز به ایران بوده است؛ گفت بخش باقیمانده از قرارداد اول به تعداد یک و نیم میلیون دز تا اواخر اردیبهشت به کشورمان ارسال خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه ۶۰ میلیون دز واکسن خریداری شده در قرارداد دوم برای ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان کفایت می‌کند، افزود باتوجه به اینکه هر فرد باید دو دز واکسن تزریق کند، از این رو ۶۰ میلیون دز واکسن خریداری شده برای ۳۰ میلیون نفر کفایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع راه اندازی خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک - وی در ایران در مراحل پایانی قرار دارد، گفت از ماه‌ها پیش مذاکراتی با سازمان سرمایه گذاری مستقیم روسیه، به عنوان تنها متولی فروش و صادرات واکسن به دیگر کشورها در جریان بود و با معرفی شرکت‌های طرف همکاری از سوی ایران بزودی تولید مشترک واکسن نیز آغاز می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha