۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
بورس بستر افزایش نرخ آهن

بورس بستر افزایش نرخ آهن

در هفته جاری شاهد تاثیرات بورس کالا بر محصولات فولادی بودیم که سبب تحرکات قیمتی و همچنین سبب از بین رفتن فاصله قیمت ها با نرخ های جهانی شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در هفته جاری شاهد تاثیرات بورس کالا بر محصولات فولادی بودیم که در وهله اول سبب تحرکات قیمتی و همچنین سبب از بین رفتن فاصله قیمت ها با نرخ های جهانی شد که به دنبال آن با افزایش ۳ درصدی قیمت پایه شمش و مقاطع همراه بودیم. در این زمینه تولیدکنندگان فولاد در حال حاضر معتقدند که قیمت هر تن شمش عرضه شده در بورس کالا ۹۵ دلار ارزان تر از نرخ جهانی معامله می شود.

البته رکود سنگینی بر بخش تقاضا حاکم است و سبب شده با وجود تحرکات قیمتی از جانب بورس کالا عرضه ها در این عرصه با استقبال خوبی مواجه نشوند. همچنین نرخ دلار در روز گذشته با ثبات نسبی همراه بوده که این نرخ بیشتر در کانال ۲۴ هزار تومان در نوسان بود.

 در هر صورت این رشد قیمتی در بورس، بستر افزایش قیمت ها را در بازار مقاطع فراهم کرد. از طرفی کارشناسان و فعالان بازار بر این باورند که نرخ های جهانی به سقف قیمتی رسیده اند و در روزهای آتی بر حسب موج سینوسی روند کاهشی را به خود می گیرند. این موضوع نیز در معاملات دو روز گذشته چین قابل شهود بود.

همچنین با توجه به کاهش جو روانی ایجاد شده توسط ماجرای نطنز و کشتی صهیونیستی، پیش بینی می شود با از سرگیری مذاکرات وین، خرید و فروش و حتی موجودی های انبار به شکل محتاط تری پیش برود. اما در هرصورت با وجود موج های افزایشی بورس کالا، روز گذشته قیمت میلگرد از سوی برخی از شرکت ها با افزایش ۴۰ تا ۲۵۰ تومان اعلام شد و تعداد بسیار کمی از این تولیدکنندگان نرخ محصولات خود را ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش دادند. البته چند شرکت با این افزایش قیمتی همراه نشدند و قیمت های خود را ثابت نگه داشتند.

با در نظر گرفتن جو موجود در بازار بالاترین نرخ مربوط به بافق یزد با نرخ ۱۴ هزار و ۳۲۰ و پایین ‌ترین قیمت مربوط به کیان فولاد با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰ تومان بود. همچنین قیمت تیرآهن کیلویی در بازار روز گذشته با افزایش ۱۲۰ کیلویی همراه بود و قیمت تیرآهن شاخه ای نیز در سایزهای پر فروش ۱۰ تا ۷۰ هزار تومان و در دیگر سایز ها ۶۰ تا ۲۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

در بازار روز گذشته نبشی نیز از این روند افزایشی عقب نماند و نرخ محصولات خود را ۱۰۰ الی ۴۵۰ تومان افزایش داد و اما در مواردی شاهد ثبات قیمتی نیز بودیم. در رابطه با اعلامی ناودانی ها اکثر شرکت ها نرخ محصولاتشان را ۱۰۰ تا ۴۵۰ تومان افزایش دادند و همچنین قیمت سپری نیز با افزایش ۱۵۰ تومانی همراه بود. قیمت پروفیل در سایز دو نیز توسط اغلب شرکت‌ها ۱۰۰ تومان افزایش و در دیگر سایز ها شاهد ثبات قیمت ها بودیم.

کد خبر: ۸۳٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha