۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
شهرک پرورش و تکثیر زالو در اصفهان راه‌اندازی می‌شود
مدیر شیلات استان اصفهان:

شهرک پرورش و تکثیر زالو در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان- عباسی، مدیر شیلات استان اصفهان از راه‌اندازی شهرک پرورش و تکثیر زالو در اصفهان خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اشاره به جایگاه خوب استان اصفهان در زمینه پرورش زالو در کشور اظهار داشت: طی سه سال اخیر هماهنگی مورد نیاز برای پرورش این آبزی در اصفهان انجام شده و برای این امر تعاونی پرورش دهندگان زالو نیز با ۲۵ عضور در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از جمله دستاوردهای این شرکت تعاونی ساماندهی تولید زالو در استان و همچنین برنامه‌ریزی درست برای صادرات و واردات این محصول است، ابراز داشت: هر چند این شرکت تعاونی به ثبت رسیده است اما تسهیلات لازم همچنان در اختیار این شرکت قرار نگرفته است.

مدیر شیلات استان اصفهان با بیان اینکه تولید زالوی طبی به لحاظ ایجاد اشتغال وارزآوری با میزان نیاز آبی بسیار کم در شرایط امروزی بحران آب بسیار مناسب است، تصریح کرد: همچنین این آبزی در درمان بیماری‌ها گرفتگی عروق و بیماری‌های پوستی تاثیر بسزایی دارد و از این رو تولید آن اهمیت زیادی دارد.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و پرورش زالو در استان اصفهان افزود: در این زمینه باید نهادهای دولتی نیز تسهیلگری کافی را برای ورود بخش خصوصی به این صنعت داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک پرورش و تکثیر زالو در اصفهان در دستور کار است و بخش خصوصی می‌توان بازوی توانمندی در این زمینه باشد، اضافه کرد: تحقق این امر را تا پایان سال جاری در برنامه جهاد کشاورزی استان داریم.

کد خبر: ۸۳٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha